تشریح برنامه‌های سوگواره «بصیرت عاشورایی» فارس/ 400 مبلغ به روستاهای محروم اعزام می‌شوند
کد خبر: 3644017
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
موسوی:‌

تشریح برنامه‌های سوگواره «بصیرت عاشورایی» فارس/ 400 مبلغ به روستاهای محروم اعزام می‌شوند

گروه اجتماعی: مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس از اجرای طرح سوگواره «بصیرت عاشورایی» در 400 بقعه متبركه این استان خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح 400 مبلغ بومی و غیربومی نیز به نقاط مختلف این استان شامل روستاهای محروم و دورافتاده فاقد روحانی اعزام خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 28 شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز از اجرای سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ایام محرم و صفرر در 400 بقه متبركه این استان خبر داد و گفت: این طرح از محل اجرای امینانه نیات واقفین و با محوریت حرم مطهر امامزادگان جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبركه به قطب فرهنگی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینكه در راستای اجرای این طرح 400 مبلغ به نقاط مختلف فارس اعزام می‌شوند، افزود: 200 مبلغ بومی و 200 مبلغ غیربومی از شهر مقدس قم در محلهای تبلیغی شامل شهرها و روستاهای دورافتاده و محروم فعالیت خواهند كرد ضمن اینكه در این طرح تلاش كردیم تا مبلغان خود را به نقاط دورافتاده‌ای كه هیچ روحانی ندارند، اعزام كنیم.

موسوی با تصریح اینكه در راستای اجرای این طرح برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شوند، گفت: برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ساعت 8 صبح نخستین جمعه ماه محرم در 500 نقطه استان كه از این تعداد 40 نقطه بقاع متبركه هستند از جمله این برنامه‌هاست ضمن اینكه این برنامه در شیراز با محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس از توزیع 10 هزار پاكت شیر از محل موقوفه معز‌الوزاره در این برنامه خبر داد و گفت: برنامه دیگر ما تجمع «لبیك یا حسین(ع)» همزمان با سالروز ورود كاروان امام حسین(ع) به صحرای كربلا در روز 2 محرم الحرام است مصادف با اول مهرماه است كه در ساعت 17 در منطقه خرامه داریون دودج این برنامه در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) با حضور هیئات مذهبی و از محل موقوفه مرحمت پناه حاج عبدالرسول از موقوفات ناحیه یك شیراز اجرا خواهد شد.

وی، برگزاری تجمع بزرگ بزرگ نوجوانان و دانش‌آموزان عاشورایی با عنوان «احلی من‌العسل» در ساعت 9 صبح روز چهارشنبه، 6 محرم و 5 مهرماه و با حضور 4 هزار نفر ازدانش‌آموزان مقاطع مختلف مدارس شهر شیراز در آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) را از جمله برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی برشمرد و این نكته را یادآور شد كه اجرای این برنامه از محل موقوفات ناحیه 2 شیراز پشتیبانی خواهد شد.

موسوی اظهار كرد: تجمع بزرگ رهروان زبینی ویژه بانوان در سالروز ورود اسرا به شام و سخنرانی و خطابه حضرت زینب(س) در روز سه‌شنبه، 12 محرم الحرام برابر با 11 مهر ساعت 17 در حرم حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) و با حضور 3 هزار نفر از بانوان بسیجی و طلبه شهر شیراز ای برنامه از محل موقوفات ناحیه 4 شیراز برگزار خواهد شد.

مدیركل اوقاف فارس در عین حال این نكته را یادآور شد كه در كلیه بقاع متبركه استان فارس در طول دهه اول محرم بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم سخنرانی، مداحی و روضه‌خوانی برگزار می‌شود و در برخی از بقاع متبركه عزاداران از محل موقوفات اطعام می‌شوند.

وی با بیان اینكه ویژه برنامه سوگواره «بصیرت عاشورایی» از محل اجرای نیات واقفین خیراندیش از محل موقوفات متصرفی و غیرمتصرفی اجرا می‌شود، گفت: همچنین از محل موقوفات غیرمتصرفی كه اداره‌ آن به عهده متولیان است مثل موقوفه آقاباباخان، نصیرالملك، حاج علی اكبر قوام، حاج نبی شیادانی و محمد نبی و محمد حسین شیادانی و موقوفه حسن انجیره مراسم اطعام و روضه‌خوانی در ایام دهه اول محرم برگزار می‌شود.

موسوی اظهار كرد: علاوه بر این‌ها ویژه برنامه عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) با همكاری نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و اداره‌كل اوقاف و از محل موقوفات در حوزه علمیه مولی الموحدین(ع) شیراز از 31 شهریور تا 9 مهر از ساعت 6 تا 8 صبح همراه با زیارت عاشورا و مداحی برگزار خواهد شد.

برپایی خیمه معرفت حسینی در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) به‌همت معاونت فرهنگی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس از دیگر برنامه‌هایی بود كه وی از آن‌ها یاد كرد.

وی در فراز دیگری از سخنان خود به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفت و ادامه داد: در طی تمام سال‌های پیش از انقلاب اجرای همه نیات واقفان همیشه امینانه بوده است و بدین منظور اداره تحقیق اوقاف فارس كه یك اداره شبه قضایی است، بر روند اجرای امینانه موقوفات نظارت كامل و دقیقی دارد.

موسوی همچنین با یادآوری این نكته كه همه مساجد موقوفه هستند، گفت: برای انجام وقف‌های جدید ما به واقفان خود حتماً مشاوره ارائه می‌دهیم تا موقوفات جدید خود را با توجه به نیازهای روز وقف كنند.

مدیركل اوقاف فارس مصداق این كار را احداث بیمارستان موقوفه بوعلی سینا شیراز برشمرد و گفت: این بیمارستان با هزینه 900 میلیارد تومان به صورت كامل از محل كمك‌های خیران احداث شده است و اكنون نیز بیمارستان سرطان جنوب كشور با نام حضرت سیدالشهدا(ع) نیز از محل وقف جمعی در حال احداث است كه فاز اول و دوم آن اسكلت‌بندی شده است.

captcha