مكتب حسينی؛ مكتب آزادی‌خواهی و پيروزی است
کد خبر: 3644033
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰

مكتب حسينی؛ مكتب آزادی‌خواهی و پيروزی است

گروه معارف: سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه البرز گفت: مكتب حسينی، مكتب آزادی‌خواهی، جهاد، شرف و پيروزی خون بر شمشير است و بايد به درستی شناسانده شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسين قبادی، سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: در کنار برگزاری مراسم سوگواری ابا عبدالله الحسين(ع) از يک نکته بسيار مهم و کليدی نبايد غفلت کرد و آن اين است که به تبيين و تشريح فرهنگ و مکتب حسينی و قيام اباعبدالله(ع) برای عموم مردم خاصه نسل جوان اهتمام ويژه داشته باشيم.
وی افزود: در اين ايام مبلغان، سخنرانان و مداحان بايد با زبان روز زمانه سخن بگويند و بسيار لازم است که در عصر کنونی به ويژه از ابزار رسانه از جمله فضای مجازی به درستی استفاده کرد تا سبک زندگی حسينی و سيره نورانی حضرت ثارالله برای عموم جامعه تبيين شود.
اين مسئول بيان كرد: ترس و واهمه امروز دشمنان انقلاب و اسلام از وجود فرهنگ و تفکر عاشورايی در کشور ماست و مناسبت‌هایی مثل ماه محرم و صفر، فرصت ارزشمندی است برای همه ما که بيشتر و بهتر درباره سيره و سبک زندگی امام حسين(ع) و اهداف و برنامه‌های قيام و نهضت ايشان بينديشيم و از آن ره توشه بگيريم برای اين که در دنيای امروز، زندگي خوب و شرافتمندانه‌ای در سايه عبوديت پروردگار داشته باشيم.
قبادی تاكيد كرد: مراسم سوگواری بايد در شأن اهل بيت(ع) و با اخلاص برگزار شود تا موجب عزت و سربلندی آنان باشيم.
سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه البرز يادآور شد: سرزندگی نهضت حسینی وابسته به برگزاری مراسم و عزاداری‌‌هاست چرا که مداحان اهل بیت(ع) با نوحه‌خوانی‌های خود مردم را به آن روزها برمی‌گردانند و نهضت حسینی را برای همیشه پابرجا می‌کنند.

captcha