تقارن هفته دفاع مقدس با ایام محرم فرصتی برای انتقال پیام عاشورا و ترویج فرهنگ شهادت است
کد خبر: 3644038
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶

تقارن هفته دفاع مقدس با ایام محرم فرصتی برای انتقال پیام عاشورا و ترویج فرهنگ شهادت است

گروه معارف: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: تقارن هفته گرامیداشت دفاع مقدس با ایام محرم فرصت مناسبی برای انتقال پیام عاشورایی و مکتب حسینی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و بین جوانان و نوجوانان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی،  محمد تقی ایرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، صبح امروز در جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان اظهار داشت:تقارن هفته دفاع مقدس با ایام محرم نشان دهنده این است که مکتب امام حسین(ع) مکتب آزادگی، شهادت و دفاع است و از سوی دیگر دفاع مقدس دفاع از ارزش ها بود.
وی ادامه داد:باید با شعارهای محرم شعارهایی که جوانان و جامعه ما به شدت به آن وابسته هستند و با در اختیار داشتن ابزارهایی همچون فرهنگی دفاع از ارزش ها را مدنظر قرار داد تا بتوانیم پیام عاشورا را متناسب با فرهنگ جامعه جهانی منتقل کنیم.
ایرانی ضمن تاکید بر اینکه باید مراسم های محوری هفته دفاع مقدس و کمیته های ذیل آن به شکل جدی پیگیری شود، تصریح کرد:ما در دوران هشت سال دفاع مقدس دوران پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته ایم که باید  این فرهنگ را ترویج و ارتقاء دهیم.
وی خاطرنشان کرد:موضوع دفاع مقدس نباید در حد شعار، گفت و شنود و یا تنها منوط به یک هفته باشد بلکه دفاع مقدس تاریخ هرروز کشورماست چون هر چه داریم به برکت خون شهدا است و باید با تمام وجود این جایگاه ها و نمادها را حفظ کنیم.
ایرانی بیان کرد:در دفاع مقدس توانستیم حقانیت خود را به دنیا ثابت کنیم و امروز نیز در عرصه بین المللی با وجود تمام شیطنت کشورهای استکباری اما با برجام نیز دوباره حقانیت خود را به اثبات رساندیم.
وی عنوان کرد: آرامش، سربلندی و اقتدار کنونی ایران اسلامی و تاثیرگذاری آن در مسائل منطقه خاورمیانه مرهون مجاهدت های دوران دفاع مقدس است و باید این افتخارات را به طور مستمر بیان کرد.
ایرانی بر لزوم برگزار کردن ویژه برنامه های فرهنگی هفته دفاع مقدس در استان و اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و تبلیغات محیطی لازم در زمینه برنامه های مراسم گرامیداشت این هفته از سوی رسانه ها تاکید کرد.
captcha