حمایت از واحدهای تولیدی سیاست اصلی ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی است
کد خبر: 3644040
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸

حمایت از واحدهای تولیدی سیاست اصلی ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی است

گروه سیاست و اقتصاد: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی گفت: حمایت از واحدهای تولیدی موضوع اصلی سیاست های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمود دلپسند در گفت و گوی ویژه ی خبری با سیمای استانی اترک اظهار داشت: مشکلات واحدهای تولیدی استان در بخش های مختلف در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور دستگاه های اجرایی و بانک های مربوط و تولیدکنندگان مورد بررسی قرار می گیرد و متناسب با موضوع راهکارهای لازم برای حل مشکلات ارائه می شود.
وی افزود: عمده مشکلات مورد بررسی در کارگروه رفع موانع تولید، پرداخت دیون واحدهای تولیدی به بانک ها و دستگاه های خدمات رسان و هم چنین رسیدگی به مشکلات مربوط به حوزه ی مالیات و تامین اجتماعی است و در این راستا دستگاه های خدمات رسان مکلف هستند تا پرداخت دیون به آنان متناسب با وضعیت موجود این واحدها باشد.
وی ادامه داد: نبود سرمایه ثابت و سرمایه در گردش، نبود بازار هدف فروش محصولات تولیدی، به روز نبودن تکنولوژی های مورد استفاده، ضعف توان مدیریتی و بالا بودن کارمزد تسهیلات بانکی مهم ترین مشکلات واحدهای تولیدی استان است.
دلپسند تصریح کرد: افزایش رقابت واحدهای تولیدی جهت صادرات نیازمند کاهش نرخ های بانکی و بروزرسانی تکنولوژی های مورد استفاده است زیرا بهره مندی از تکنولوژی نوین افزایش بهره وری و کاهش هزینه تولید را موجب خواهد شد؛ بنابراین این موضوع باید مورد توجه تولیدکنندگان استان باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: تمامی پروژه های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با هدف ارتقاء توان تولید ملی، انضباط بخشی مالی، بهینه سازی و به روز رسانی تکنولوژی و فناوری ها و هم چنین تامین زیرساخت های مورد نیاز ذیگر پروژه های استان حائز اهمیت است.
محمود دلپسند افزود: اولویت استان در حوزه اقتصاد مقاومتی حمایت از صنایع فعال و دارای بازار هدف، پروژه های بخش کشاورزی به ویژه مباحث مرتبط با تامین منابع آب استان، حمایت از پروژه های صنعت و تکمیل پروژه ی آلومینای جاجرم و همچنین فعال سازی و تامین زیر ساخت های مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی بجنورد است.
دلپسند پروژه منطقه ویژه اقتصادی را از اولویت های اصلی استان عنوان کرد و بیان داشت: حدود ۱۱ میلیارد تومان اعتبار برای تامین زیر ساخت های مورد نیاز این منطقه همچون استقرار گمرک و پست برق پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد: برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی مشوق های لازم از سوی استان پیش بینی شده است و بنابراین خواستار حضور آنان در این حوزه هستیم.
دلپسند مطرح کرد: در ۶ ماهه دوم سال جاری اولویت استان حمایت از پروژه های در حال اجرا و پیگیری پروژه های ناتمام مرتبط با صنایع بزرگ و کوچک استان است و همچنین در خصوص حمایت از واحدهای تولیدی تلاش خواهیم داشت تا فرآیندهای رسیدگی به درخواست های آنان تسریع و بانک ها برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز فعال تر شوند.
وی تاکید کرد: جذب سرمایه گذار خارجی جدید متناسب با ظرفیت موجود استان و تسهیل گری در فرآیندهای اداری مرتبط با صدور مجوز و واگذاری زمین به سرمایه گذاران از دیگر اقدامات استان در سال جاری خواهد بود.
دلپسند در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشت: نقش حمایتی مردم  از تولید ملی با بهره مندی از توانمندی ها و کالاهای داخلی اتفاق می افتد چرا که تمامی پروژه های استان با حضور و نقش مردم معنا می یابد.
وی مردم محور، عدالت محور و دانش بنیان بودن را از ویژگی های اصلی پروژه های اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: مردم می توانند به عنوان مصرف کننده، سرمایه گذار و مدیرکار در پروژه های اقتصاد مقاومتی نقش آفرین باشند.
وی اشاره داشت:حمایت های لازم از پروژه‌های دانش بنیان اقتصاد مقاومتی از سوی استان انجام خواهد شد چرا که قشر دانشگاهی و نخبگان می توانند نقش موثری در مباحث مرتبط با ارتقاء بهره وری و بهره مندی از فناوری های نوین داشته باشند.
captcha