تبیین صحیح واقعه و آموزه‌های عاشورا برای مبلغان و مداحان یک تکلیف دینی است
کد خبر: 3644042
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱

تبیین صحیح واقعه و آموزه‌های عاشورا برای مبلغان و مداحان یک تکلیف دینی است

گروه معارف: مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: تشکل های دینی و مداحان بانوان مرکز استان، تبیین صحیح واقعه عاشورا و آموزه های آن، برای مبلغان و مداحان یک تکلیف دینی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام علی خادمی مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گردهمایی مبلغات سنتی، تشکلهای دینی و مداحان بانوان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از نام شهداء افزود: در عبودیت ، خدا فرقی بین زن و مرد نیست و جنسیت ملاک برتری نیست همانطور که مرد میتواند به قله های تعالی برسد زن هم می تواند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با توجه به نزدیکی ایام ماه محرم اظهارداشت: در هیچ دینی محرم و عاشورا را پیدا نمی کنیم و باید این ایام با خیر و برکت را که به گفته امام خمینی(ره) فرمودند: اسلام را زنده نگه داشته است، قدر بدانیم.
حجت الاسلام خادمی افزود: حرکت امام حسین(ع) جهانی شده و در نقاط مختلف جهان پرچم امام حسین(ع) برافراشته شده که با آمدن ماه محرم، مراسم عزاداری توسط اقشار مختلف جامعه بصورت مردمی انجام می شود که این حرکت در دنیا بی مانند است.
وی خاطرنشان کرد:تبین درست عرصه عاشورا با بازخوانی واقعه عاشورا در ماه محرم از جمله وظایف مبلغین و مبلغات در جامعه است که باید به بهترین شکل ممکن انجام شود
وی خطاب به یکی از وظایف مبلغان افزود: مخاطب شناسی در مجالس از جمله نکاتی است که باید به آن توجه داشت تا به فراخور آنان واقعه عاشورا را مستند و دقیق بیان کنیم.
captcha