تجديد مذاكرات برجام به هیچ وجه پذیرفته نمی‌شود/ مخالفت ایران با رفراندم استقلال كردستان عراق
کد خبر: 3644050
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
ولایتی:

تجديد مذاكرات برجام به هیچ وجه پذیرفته نمی‌شود/ مخالفت ایران با رفراندم استقلال كردستان عراق

گروه سیاست و اقتصاد: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به درخواست غربی‌ها برای تجدید مذاكرات برجام تأكید كرد كه اين درخواست به هیچ وجه از طرف جمهوری اسلامی ایران پذیرفته نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، علی‌اكبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز، ۲۸ شهریور در سفر به شیراز و در جمع خبرنگاران به آخرین وضعیت مذاكرات برجام اشاره و بر این نكته تأكید كرد كه تجدید مذاکرات برجام به هیچ وجه از طرف جمهوری اسلامی ایران پذیرفته نمی‌شود.

وی همچنین با اشاره به پیشنهاد فرانسه برای تجدید مذاكرات برجام افزود: ما برای یك بار این كار را انجام دادیم و مدت‌های زیادی هم گروه 1+5 با ایران مذاكره كرد تا به این نتیجه رسیدیم ضمن اینكه باید بدانند كه هیچ نوع تردیدی از سوی هیچ کشوری در این موافقت‌نامه پذیرفته نیست و به هیچ وجه این پیشنهاد پذیرفته نمی‌شود.

ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله استقلال كردستان عراق نیز اشاره كرد و گفت: موضع ایران در این زمینه کاملاً روشن است آن هم حمایت از تمامیت ارضی کشورهای منطقه از جمله عراق؛ لذا اعتقاد داریم كه همه‌پرسی در بخشی از یک کشور مستقل مثل عراق مقدمه‌ای برای تجزیه عراق محسوب می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بدون تردید هم دولت قانونی عراق، هم جمهوری اسلامی ایران و هم جامعه بین‌الملل مخالف این موضوع هستند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه شروع این موضوع باعث سرایت آن به سایر کشورها خواهد شد، گفت: صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها ممکن است اكنون موضعی داشته باشند و در باطن كار دیگری انجام دهند تا كشورهای منطقه تضعیف شوند، حتی به سوی تجزیه پیش بروند و در آینده به‌‌عنوان حامیان اقوام مختلف وارد صحنه شوند و منطقه را به آشوب بكشند.

وی یادآور شد: آمریکا و بعضی از کشورهای غربی که در ایجاد آشوب در سوریه دخالت مستقیم داشتند و صهیونیست‌ها که دخالتی واضح داشتند نتوانست با خلق داعش، سوریه را تخریب کنند، ایران و متحدین در آنجا پیروز شدند. حالا یک طرح جدید تحریک قومیت‌ها به ظاهر برای استقلال ولی در واقع برای تجزیه کشورها ایجاد کرده‌اند که در این هم موفق نخواهند شد.

ولایتی همچنین در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران با این رفراندوم‌ها و تلاش‌هایی که در جهت استقلال ولی در حقیقت برای تجزیه کشورها می‌شود، مخالف است.

captcha