کشف سکه‌های تاریخی با قدمت 2 هزار ساله در زرندیه
کد خبر: 3644054
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
روشن‌ دل خبر داد:

کشف سکه‌های تاریخی با قدمت 2 هزار ساله در زرندیه

گروه اجتماعی: فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه گفت: سه قطعه سكه قدیمی با قدمت 2 هزارساله به همراه دو كتیبه سنگی با خطوط میخی تقلبی در عملیات دستگیری یك كلاهبردار سابقه دار در زرندیه كشف شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به نقل از پایگاه خبری پلیس استان سرهنگ محمدرضا روشن‌ دل، فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت فردی در شهرستان زرندیه، در زمینه خرید و فروش و نگهداری اشیاء عتیقه، بررسی موضوع در دستور كار مأموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
وی ادامه داد: فرد مورد نظر كه از كلاهبرداران سابقه دار بود، پس از شناسایی، تحت مراقبت نامحسوس پلیس قرار گرفت و هنگامی که درحال فروش سه قطعه سکه تاریخی به شهروندان بود، طی عملیاتی از سوی مأموران پلیس آگاهی شهرستان دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضائی و در بازرسی از منزل فرد مورد نظر نیز تعداد دو تخته سنگ تقلبی که نقش‌های کتیبه‌ای و خط میخی در پیکره آنها مشهود بود و به صورت پنهانی نگهداری می‌شد، کشف شد.
این مقام انتظامی با اشاره به این كه برابر با نظر کارشناسان میراث فرهنگی، سه قطعه سکه کشف شده دارای ارزش تاریخی و فرهنگی با قدمت 2 هزار ساله است ادامه داد: ‌کارشناسان میراث فرهنگی در ادامه تحقیقات میدانی خود بر روی تخت سنگ‌های مکشوفه، این اشیاء کشف شده را فاقد ارزش تاریخی، تقلبی و ابزاری برای سوء استفاده و کلاهبرداری از افراد ساده لوح بیان کردند.
روشن دل در پایان افزود: پس از تحویل اشیاء مكشوفه به سازمان میراث فرهنگی، متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی و با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.
captcha