رعايت اخلاق اسلامی لازمه برگزاری مراسم‌های سوگواری حسينی است
کد خبر: 3644072
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵
شيبانيان:

رعايت اخلاق اسلامی لازمه برگزاری مراسم‌های سوگواری حسينی است

گروه اجتماعي: فرمانده انتظامي فسا، رعايت اخلاق اسلامي و فرهنگ عاشورايي را لازمه برگزاري مراسم‌هاي عزاداري اباعبدالله(ع) دانست و از هيئات مذهبي مذهبي خواست تا از وسايل غيرمتعارف و تجهيزات غيرضروري در مراسم‌ها استفاده نكنند.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از فارس، به نقل از پايگاه خبري پليس، علي شيبانيان، فرمانده انتظامي فسا امروز، 28 شهريورماه در همايش «پرچمداران عاشورا» با بيان اينكه عاشورا درس آزادگي به دنيا داده است، گفت: حيات امروز دين اسلام با زنده بودن حماسه عاشورا ممكن شده است كه هر ساله با مشاركت مردم شكوه آن بيشتر جلوه‌گري مي‌كند.

وي، رعايت اخلاق اسلامي و فرهنگ عاشورايي را لازمه برگزاري مراسم‌هاي عزاداري اباعبدالله(ع) دانست و افزود: هيئت‌ها بايد مراقبت كنند كه هيچ رفتاري خواسته يا ناخواسته عظمت واقعه عاشورا را زير سئوال نبرد و استفاده از وسايل غير متعارف و تجهيزات غير ضروري در مراسم‌ها براي رقابت نابجا همچنين قمه‌زني، همراهي كردن با دشمن و آب در آسياب دشمن ريختن است.

فرمانده انتظامي فسا يادآور شد: سوگواري اباعبدالله الحسين(ع) فرصت مناسبي است كه با برجسته سازي فرهنگ متعالي اسلام و اخلاق عاشورايي، از بروز ناهنجاريها و آسيب هاي اجتماعي پيشگيري و پليس را در تحقق اين مهم ياري كرد.

شيبانيان در بخش ديگري از سخنان خود با تأکيد بر لزوم مشارکت همه نهادها در برگزاري هرچه باشکوه‌تر مراسم سوگواري، گفت: مجموعه انتظامي فسا برقراري نظم و امنيت مراسم عزاداري محرم را به صورت جدي در دستور كار قرار داده که عزاداران حسيني بتوانند در محيطي آرام و امن بهره كافي را از مراسم‌هاي مذهبي ببرند.

اين مقام انتظامي بر تعامل و همکاری حداکثري مسئولان هيئت‌هاي عزاداري با پليس در راستاي برقراري نظم ترافيكي تأكيد كرد و افزود: براي پرهيز از اختلال در رفت و آمد مردم به‌ويژه در موضوعات خدماتي، مسئولان هيئت‌ها برنامه‌هاي زمان‌بندي شده را رعايت و از حركات پيش‌بيني نشده خودداري كنند.

captcha