نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه آغاز بکار کرد
کد خبر: 3644082
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳

نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه آغاز بکار کرد

گروه اجتماعی: با حضور مسئولان شهری و استانی، پانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، امروز 28 شهریورماه آیین افتتاحیه سیصد و سی و چهارمین نمایشگاه کتاب استانی و پانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه صبح امروز با حضور سعادت استاندار آذربایجان غربی، حسینی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان استانی در محل مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه برگزار شد.

در این مراسم، استاندار آذربایجان غربی و معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور خرید کتاب برای کتابخانه ها و مدارس روستاهای شهرهای مرزی سردشت و اشنویه و پیرانشهر، به ترتیب مبلغ 100 میلیون تومان و 50 میلیون تومان مساعدت و اهدا نمودند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در این مراسم گفت: 37 هزار عنوان کتاب در پانزدهمین نمایشگاه کتاب سراسری کتاب ارومیه عرضه می شود.

حجت اسلام محمد باقر کریمی اظهار کرد: پانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه 37 هزار عنوان کتاب با تخفیف 30 درصدی عرضه می شوند و همچنین در برخی از غرفه با دریافت بن کارت ها تا 10 درصد نیز تخفیف در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب  از 28 ام شهریور ماه لغایت 3 ام مهر در محل مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه برگزار می شود افزود: در این نمایشگاه 170 غرفه از با حضور ناشران حوزه کتاب و نرم افزار دایر است.

حجت اسلام کریمی در خصوص بخش های مختلف نمایشگاه بیان کرد: این نمایشگاه با حضور 370 ناشر در حوزه کتاب و 30 ناشر در حوزه نرم افزار و در مجموع 400 ناشر به کار خود دوام می دهد.

وی در خصوص نظارت بر محتوی کتاب عرضه شده در نمایشگاه خاطر نشان کرد: تمامی کتاب هایی که در این نمایشگاه عرضه شده اند از نظر محتوی نظارت کامل بر آن ها صورت گرفته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در خصوص کتاب های که در استان چاپ می شوند تاکید کرد: 145 عنوان کتاب در استان مجوز چاپ گرفته اند که 139 مورد از آن ها به چاپ رسیده است.

در این مراسم همچنین از مسئولان کتابفروشی های نمونه استان با اهدای لوح و هدایایی تجلیل بعمل آمد.

استاندار آذربایجان غربی پس از مراسم افتتاحیه از غرفه های مختلف نمایشگاه نیز بازدید کرد.

captcha