تصویب طرح منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری در شورای عالی مناطق آزاد
کد خبر: 3644100
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵

تصویب طرح منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری در شورای عالی مناطق آزاد

گروه اقتصاد: استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تصویب طرح منطقه ویژه اقتصادی استان در شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی استان شامل گاز، برق و جاده دسترسی تامین شده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، قاسم سلیمانی شامگاه دوشنبه در آئین بهره‌برداری از جاده اصلی منطقه ویژه اقتصادی استان با اشاره به موفقیت در انجام تست سرد مجموعه پرتودهی گاما استان اظهار داشت: مجموعه پرتودهی گاما استان تا آبان‌ماه امسال وارد مرحله تست سرد می‌شود ضمن اینکه مرحله تست گرم این مجموعه نیز از دی‌ماه سال جاری آغاز می‌شود.
وی افزود: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته و برنامه زمان‌بندی انجام شده مجموعه پرتودهی گاما استان تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تصویب طرح منطقه ویژه اقتصادی استان در شورای عالی مناطق آزاد کشور در خردادماه سال جاری بیان کرد: زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری شامل گاز، برق و جاده دسترسی تامین شده و امروز نیز یک کیلومتر از جاده اصلی این منطقه که آسفالت شده بود به بهره‌برداری رسید ضمن اینکه عملیات اجرایی روکش آسفالت یک کیلومتر دیگر از جاده دسترسی به این مجموعه نیز به زودی آغاز می‌شود.
سلیمانی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی با دیواری به طول 7 کیلومتر محصور می‌شود خاطرنشان کرد: تاکنون 2 کیلومتر از این دیوار با قطعات پیش ساخته بتنی اجرا شده و بقیه آن نیز در دستور کار قرار دارد.
وی محل تامین آب منطقه ویژه اقتصادی استان را از طرح انتقال آب بن ـ بروجن دانست و تصریح کرد: تا زمان اجرای طرح انتقال آب بن ـ بروجن، آب مورد نیاز این منطقه از طریق حفر چاه تامین می‌شود، امیدواریم با بهره‌برداری کامل منطقه ویژه اقتصادی استان شاهد تحول اقتصادی در بخش‌های مختلف استان باشیم.

captcha