پرداخت بیش از سه میلیارد تومان برای بیمه اجتماعی مددجویان کردستانی
کد خبر: 3644105
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶

پرداخت بیش از سه میلیارد تومان برای بیمه اجتماعی مددجویان کردستانی

گروه اجتماعی: رئیس اداره بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد کردستان گفت: سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان برای بیمه پنج هزار و ۵۰۰ مددجوی استان کردستان در شش ماهه نخست سال جاری پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، آزاد زاهدی، رئیس اداره بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد کردستان امروز، 28 شهریورماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه بیمه‌های اجتماعی یکی از خدمات این نهاد است که با هدف توانمندی مددجویان تحت حمایت انجام می‌شود، عنوان کرد: این نهاد همه زنان سرپرست زیر ۵۵ سال شهری و همچنین طرح‌های اشتغال را بیمه کرده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته برای حق بیمه شش هزار و ۸۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان شش میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان پرداخت شد، افزود: سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان نیز برای بیمه پنج هزار و ۵۰۰ مددجوی استان کردستان در شش ماهه نخست سال جاری پرداخت شده است.

زاهدی در ادامه با اشاره به اینکه از این تعداد مددجوی بیمه شده دو هزار و ۶۰۰ نفر را زنان سرپرست خانوار و دو هزار و ۸۵۰ نفر را نیز طرح‌های اشتغال تشکیل می‌دهد، عنوان کرد: از آغاز اجرای طرح بیمه‌های اجتماعی تاکنون ۱۴۶ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کردستان از مزایای این طرح بهره‌مند شدند و هم اکنون مستمری بگیر تامین اجتماعی هستند.

رئیس اداره بهداشت، بیمه های اجتماعی و درمان کمیته امداد استان کردستان گفت: کمک به پرداخت بیمه دو هزار و ۷۰۰ مددجوی روستایی در صندوق بیمه روستاییان و عشایر از دیگر خدمات بیمه‌ای این نهاد به خانوارهای تحت حمایت است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کمک به درمان و ارتقاء شاخص‌های بهداشتی خانوارهای تحت حمایت از دیگر خدمات این نهاد در حوزه بهداشت و درمان است، یادآور شد: خدمات درمانی این نهاد شامل بیماران خاص و صعب العلاج، بیماران زمین گیر، کودکان دچار سوء تغذیه، کمک به پرداخت فرانشیز و بیمه مکمل درمان و سایر مشکلات درمانی مددجویان تحت حمایت می‌شود.

captcha