شور حسینی با شعور حسینی معنا پیدا می‌کند
کد خبر: 3644110
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲

شور حسینی با شعور حسینی معنا پیدا می‌کند

گروه اجتماعی: فرماندار قروه با تأکید بر فهم واقعه عاشورا و بیان آن به جوانان، گفت: باید در کنار شور حسینی به شعور حسینی توجه شده و آن هدفی که قیام عاشورا به دنبال آن بود را نشان داد چراکه شور حسینی با شعور حسینی معنا پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، پرویز کولانی، فرماندار قروه امروز، 28 شهریورماه در همایش پرچمداران بصیرت اظهار کرد: با بیان اینکه هر نوع مراسمی جو خاص خود را دارد، افزود: مراقبت از نفس درون، رعایت نظم و ترتیب برای مدیریت بهتر کار در این ایام ضروری است.

وی افزود: متأسفانه امروزه در بیشتر مراسمات و مناسبت‌های ملی و مذهبی فقط جنبه ظاهری کار دیده و در واقع به شور جریان پرداخته می شود که برای عمق بخشی به این مراسم های مذهبی باید عمق محتوایی کار رصد شود.

کولانی با اشاره به تقارن ایام محرم با هفته دفاع مقدس، دلاوری‌های صورت گرفته در دفاع مقدس را نشأت گرفته از قیام عاشورا دانست و اعلام کرد: کار هیأت‌های مذهبی خدایی است و کاری هم که برای خدا باشد در دل‌های مردم اثرگذار خواهد بود.

وی با تأکید بر فهم واقعه عاشورا و بیان آن به جوانان، بیان کرد: باید در کنار شور حسینی به شعور حسینی توجه شده و آن هدفی که قیام عاشورا به دنبال آن بود را نشان داد.

فرماندار قروه  مبحث مهم در ایام دهه محرم را وحدت جامعه دانست و عنوان کرد: در هر منطقه ای مؤلفه های تأمین امنیت متفاوت است و در کردستان و بالأخص در قروه مهمترین مؤلفه تأمین امنیت، وحدت میان مردم است.

وی به گره خوردن امنیت در قروه با وحدت اشاره کرد و یادآور شد: تمامی این ایام فرصتی است در راستای حفظ و تقویت وحدت جامعه و باید به گونه ای کار شود که بعد از هر برنامه و مناسبتی شاهد تقویت وحدت در جامعه و نگاه عمیق تر در کنار تقویت دشمن شناسی باشیم.   

 

captcha