جهاد دانشگاهی قفل ارتباط صنعت با دانشگاه را باز کند
کد خبر: 3644120
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۷
عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران:

جهاد دانشگاهی قفل ارتباط صنعت با دانشگاه را باز کند

گروه معارف: عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران با انتقاد از عدم وجود یک ارتباط منسجم و پویا میان دانشگاه و صنعت، گفت: انتظار می‌رود با روند روبه رشد جهاد دانشگاهی، شاهد باز شدن قفل ارتباط صنعت و دانشگاه در کشور باشیم.

حمیدرضا غفوری طالقانی، هیئت علمی گروه مهندسی شیمی دانشگاه مازندران در حاشیه اردوی ایران مرز پرگهر جهاد دانشگاهی مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، ضمن انتقاد از عدم وجود یک ارتباط منسجم، پویا و سازنده میان دانشگاه و صنعت در کشور، گفت: انتظار می‌رود با روند روبه رشد جهاد دانشگاهی، شاهد باز شدن قفل ارتباط صنعت و دانشگاه در کشور عزیزمان باشیم.
وی با بیان اینکه  وظیفه دانشگاه تربیت نیروهایی است که بتوانند چرخ صنعت را به گردش دربیاورند، افزود: برای نیل به این هدف، لازم است دانشجویان علاوه بر گذراندن درس‌های نظری، نیازهای موجود در صنایع کشور و نیازهای جامعه را نیز بشناسند و با فرآیندها و مسائل صنعتی از نزدیک آشنا شوند.
نماینده دانشگاه مازندران در اردوی ایران مرزپرگهر تصریح کرد: برگزاری بازدیدهای علمی از صنایع، به تقویت بنیه علمی و خلاقیت دانشجویان، آشنایی با محیط کار، درک چالش‌ها و مشکلات واقعی صنعت و... کمک بسیار زیادی می‌کند.
وی افزود: جهاد ‌دانشگاهی نهادی است که در کنار دانشگاه و همراه با آن می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت کشور باشد. 
غفوری مهمترین هدف جهاد دانشگاهی را گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه و برقراری رابطه بهتر میان این دو رکن اساسی کشور دانست . وی اظهارکرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند از طریق ایجاد شبکه‌هایی در دانشگاه و پیوند نزدیک‌تر با دانشجویان، زمینه‌های ورود آن‌ها را به صنعت فراهم سازد. 
وی ادامه داد: جهاددانشگاهی با ایجاد دفاتری در مراکز صنعتی مهم و کلیدی، می‌تواند رابطی بین دانشگاهیان و صنعت باشد و نیازهای صنعت را به دانشگاه انتقال دهد تا دانشجویان در زمینه‌هایی که مورد نیاز کشور است فعالیت کنند و در نهایت برای ورود به صنعت آماده شوند. 
captcha