طلاب به‌موازات درس خواندن به تزکیه نفس توجه کنند
کد خبر: 3644130
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۶
جعفری:

طلاب به‌موازات درس خواندن به تزکیه نفس توجه کنند

گروه اجتماعی: امام جمعه کرمان گفت: طلاب حوزه‌های علمیه به‌موازات درس خواندن باید پرداختن به تزکیه نفس مورد توجه باشد که مهم‌تر از درس خواندن است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، آیت‌الله سیدیحیی جعفری، امام جمعه کرمان دیروز سه‌شنبه، 28 شهریور در مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه‌های علمیه کرمان با بیان اینکه کسانی‌ که ورود پیدا می‌کنند به حوزه‌های علمیه باید به چند نکته اساسی توجه کنند، گفت: آنها اگر می‌خواهند در آینده نقش خوبی را در جامعه ایفا کنند و مبلغ خوبی برای مکتب و دین باشند حتما ضرورت دارد خوب  درس بخوانند.
وی با تأکید بر اینکه بدون رسیدن به یک مرحله عالی از تحصیلات نمی‌توانیم یک نقش خوبی را در جامعه ایفا کنیم، افزود: طلبه‌ها باید با چشم باز وارد حوزه شوند و بدانند کسانی‌ که به جایی رسیدند به‌عنوان خطیب یا مدرس یا عالم دینی اینها زحمت کشیده‌اند، درس خوانده‌اند و خوب مطالعه کرده‌اند.
امام جمعه کرمان با اشاره
به اینکه بدون سرمایه، انسان به جایی نخواهد رسید و هر چه علم و اطلاعات طلاب بیشتر باشد بهتر می‌توانند هدایت، راهنمایی و انجام وظیفه کنند، عنوان کرد: به‌موازات درس خواندن باید پرداختن به تزکیه نفس مورد توجه باشد که مهم‌تر از درس خواندن است.
آیت‌الله جعفری با بیان اینکه مبلغان و روحانیان باید از موقعیت ارزنده ماه محرم و صفر، حداکثر بهره‌برداری را داشته باشند، اظهارکرد: یک مبلغ بدون مطالعه  به منبر نمی‌رود چراکه مفید نخواهد بود حتی اگر باسواد باشد.
امام جمعه کرمان تأکید کرد: مردم توقعات زیادی از روحانیت دارند لذا جذب مردم و قشرهای مختلف کار آسانی نیست و این با زحمت و نظم محقق می‌شود.
captcha