امر به معروف و نهى از منكر نشانه غيرت دينى است
کد خبر: 3644144
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳

امر به معروف و نهى از منكر نشانه غيرت دينى است

گروه اجتماعی: یک کارشناس مسائل مذهبی و دینی، اظهار کرد: امر به معروف و نهى از منكر نشانه غيرت دينى و احساس مسئوليت است.

حجت‌الاسلام رحیم همزبان، کارشناس مسائل مذهبی و دینی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: امر به معروف و نهى از منكر نشانه غيرت دينى و احساس مسئوليت است.
وی  افزود: امر به معروف و نهى‌از منكر شيوه انبياء و اولياء است و كسى راه آنان را مى پيمايد كه امر به معروف و نهى از منكر كند.
وی با استناد به آیه 125 سوره نحل خاطرنشان کرد: در این آیه می خوانیم: يا محمّد (ص) مردم را با حكمت و موعظه نيكو به سوى راه و دين پروردگارت دعوت كن و با ايشان به طريقى كه نيكوتر است استدلال نما، پروردگارت بهتر می ‏داند چه كسانى از راهش گمراه شده و چه كسانى هدايت يافته ‏اند.
حجت‌الاسلام همزبان با اشاره به فرموده حضرت علی(ع) ادامه داد: امیرمومنان علی(ع) می فرمایند: امر به معروف و نهى از منکر نه اجلى را نزدیک مى‌کنند و نه از روزى کم مى‌نمایند، بلکه ثواب را دو چندان و پاداش را بزرگ مى‏‌سازند و برتر از امر به معروف و نهى از منکر سخن عادلانه ‏اى است نزد حاکمى ستمگر.
این استاد دانشگاه یادآور شد: در روايات امر به معروف و نهى از منكر سبب امنيت، آبادانى، حلال شدن درآمدها، برپایى واجبات و اصلاح امور دين و دنيا معرفى شده است.
وی افزود: اگر مردم در برابر منكرات سكوت كنند قهر خداوند همه را فرا خواهد گرفت زيرا منكر مثل آتشى است كه اگر با نهى خاموش نشود همه چيز را مى سوزاند.
حجت‌الاسلام همزبان جامعه اسلامی را مثل گیاهی رو به رشد دانست و تاکید کرد: جامعه اسلامی مثل گیاهی است که هر روز باید رو به رشد و توسعه باشد تا بتواند روی پای خود بایستد. روی پای خود ایستادن چیزی جز معنای استقلال را نمی‌دهد و وقتی که جامعه اسلامی رشد کرد به معروفی بزرگ دست پیدا کرده ایم که همانا استقلال و دوری از خودباختگی است.

captcha