سیاه‌پوش شدن حسینیه بلغارستان در آستانه محرم+عکس
کد خبر: 3644160
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹

سیاه‌پوش شدن حسینیه بلغارستان در آستانه محرم+عکس

گروه بین‌الملل: حسینیه رایزنی فرهنگی ایران در بلغارستان به منظور میزبانی از عزاداران ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان سیاه‌پوش شده است.

سیاه‌پوش‌شدن حسینیه بلغارستان در آستانه محرم + عکسمحمدعلی کیانی، رایزن فرهنگی ایران در بلغارستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: حسینیه رایزنی هر ساله میزبان عزاداران امام حسین(ع) در ماه محرم است و این روزها برای استقبال از ماه عزای شیعیان سیاه‌پوش شده است.
 
وی افزود: امسال مراسم سوگواری دهه اول محرم به همت سفارت و رایزنی فرهنگی ایران در بلغارستان و با همکاری مرکز بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این حسینیه برگزار می‌شود و ایرانیان مقیم، دوستداران اهل بیت(ع) و حسن دو طاقی، کاردار سفارت ایران در صوفیه در آن حضور می‌یابد.
 
کیانی تصریح کرد: این مراسم به مدت ده شب با سخنرانی محمدرضا جباران و مداحی مهدی سیفی همراه است و شروع مراسم از شامگاه یکشنبه(دوم مهرماه) خواهد بود.
 
رایزن فرهنگی کشورمان در بلغارستان در پایان یادآور شد: مراسم مذکور تا 10 شب ادامه دارد و هر شب در آن سفره ابا عبدالله الحسین(ع) از سوی خیرین برپا است/.

captcha