استفاده از ظرفیت‌های آموزش و پرورش موجب ارتقای بهره‌وری می‌شود
کد خبر: 3644177
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱

استفاده از ظرفیت‌های آموزش و پرورش موجب ارتقای بهره‌وری می‌شود

گروه اجتماعی: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، گفت: باید از ظرفیت‌های موجود آموزش و پرورش برای ارتقای بهره‌وری تعلیم و تربیت استفاده کرد که آن هم با خلاقیت و نوآوری قابل تحقق است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، روز گذشته در آیین اختتامیه جشنواره ملی نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری در تالار معلم تبریز، گفت: باید از ظرفیت‌های موجود آموزش و پرورش برای ارتقای بهره‌وری تعلیم و تربیت استفاده کرد که آن هم با خلاقیت و نوآوری قابل تحقق است.
وی افزود: نظام‌های تعلیم و تربیت به صورت دائم به دنبال به روز کردن تعلیم بر اساس نیازهای روز هستند و نظام تعلیم و تربیت ایران هم باید به صورت مستمر به روز رسانی شود.
وی، فطرت گرایی توحیدی را برای شکوفایی فطری دانش آموزان از طریق درک و اصلاح مداوم موقعیت آنان برای دستیابی به حیات طیبه مهم دانست و گفت: فرآیند آموزش باید موقعیت دانش آموز را بشناسد و به اصلاح مداوم این فرایند کمک کند و دانش آموز باید با رویکرد خلاقانه سنجیده شود.
زرافشان، با اشاره به همزمانی دهه اول ماه محرم با آغاز سال تحصیلی تصریح کرد: ماه محرم فرصت یادگیری و تربیتی خوبی برای دانش آموزان است که باید معلمان خلاقانه از این موقعیت برای بهبود فرآیند یادگیری استفاده کنند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به برنامه درس ملی که نقشه یاددهی و یادگیری است، افزود: تحقق آن مستلزم نوآوری و تغییر در فرایند یادگیری است. 
وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین بر حیات طیبه دانش آموزان تاکید دارد، گفت: هدف سند تحول بنیادین، آموختن مهارت خوب زندگی کردن است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش با اشاره به اینکه در برنامه درس ملی هفت عامل اساسی برای یادگیری و یاد دهی موثر ذکر شده است، افزود: این جشنواره نوعی حرکت در راستای تحقق موضوع یاددهی و یادگیری است.
در این مراسم از نفرات برتر آذربایجان شرقی در جشنواره کشوری خلاقیت و نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری تقدیر شد.
captcha