قرآن، تاثیرات فراوانی در زندگی شخصی‌ام ایجاد کرده است
کد خبر: 3644239
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

قرآن، تاثیرات فراوانی در زندگی شخصی‌ام ایجاد کرده است

گروه فعالیت‌های قرآنی: حافظ کل قرآن کریم و مدیر مجتمع فرهنگی ـ قرآنی مشکات، اظهار کرد: تاثیرات مثبت فراوانی را در زندگی شاهد بودم و هر وقت که در زندگی برایمان مشکلی به وجود می‌آید با هر شرایط روحی و جسمی، عمل به دستورات حیات‌بخش قرآن مثل دارویی شفابخش، مسیر زندگی را برایمان تسهیل کرده است.

زهرا ضیایی، حافظ کل قرآن کریم و مدیر مجتمع فرهنگی قرآنی مشکات در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، گفت: از سال ۱۳۸۲ شروع به حفظ قرآن کردم و در سال ۸۸ موفق شدم کل قرآن را حفظ کنم.
وی، ادامه داد: قرآن، این کتاب حیات بخش در کلیه مسائل زندگی انسان دارای برنامه و دستورالعمل‌های جامع است و طوری از سوی خداوند به بشریت عرضه شده است که از تمامی جهات سعادت ابدی و دنیوی را برای انسان به ارمغان خواهد آورد.
ضیایی، اظهار کرد: مسائل مربوط به حجاب و و عفاف زن که تحکیم بنیان خانواده و سلامت جامعه را تضمین می‌کند، مسائل مربوط به اقتصاد و عدم ربا خواری و خمس که مشکلات اقتصادی افراد جامعه را حل و فصل خواهد کرد.
وی، گفت: من هم در دوران تجرد و هم در دوران تأهل، از آنجایی که همسرم نیز جزو فعالین و مدرسین قرآن هستند تاثیرات مثبت فراوانی را در زندگی شاهد بودم و هر وقت گه در زندگی برایمان مشکلی به وجود می‌آید با هر شرایط روحی و جسمی، عمل به دستورات حیات بخش قرآن چون ضماد و دارویی شفا بخش، مسیر زنگی را برایمان تسهیل نموده است.
ضیایی، در خصوص برگزاری کلاس‌ها در مجتمع فرهنگی و قرآنی مشکات گفت: از سنین ۳ سال تمام ما کلاس‌های شکوفه‌های بهشتی داریم که نقاشی و کاردستی و کلاژ با محوریت قرآن برای کودکان برگزار می شود. در این کلاس‌ها حدیث‌های اخلاقی انتخاب می‌شود و مربی حدیث را به زبان عربی و فارسی در غالب شعر، قصه و یا نمایش برای کودکان  تفهیم می‌کند و حتی مربی کلاس زبان هم همین حدیث را به زبان انگلیسی برای کودکان شرح می‌دهد و این روش برای والدین جذابیت‌های زیادی دارد.
مدیر مجتمع فرهنگی قرآنی مشکات، افزود: همچنین کلاس‌های روخوانی و روانخوانی و تجوید و حفظ برای بزرگسالان برگزار می‌شود و روزهای یک‌شنبه و سه‌شنبه دوره های تربیت معلم و مربی گری برگزار و بعد از اتمام هر دوره‌ای مدرک معتبر از سازمان تبلیغات اسلامی برای قرآن آموزان و مربیان اعطاء می شود.
ضیایی در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی شروع کلاس‌های قرآن از سنین بسیار پایین گفت: وقتی چیزی به بچه‌ها یاد می‌دهیم مثل این است که روی یک سنگ نوشته‌ای را حک می‌کنیم و سال‌ها اثرات آن باقی خواهد ماند ولی وقتی به بزرگسالان یاد می‌دهیم انگار که روی آب نوشته‌ای را می نویسیم و این نوشته با اولین موج ناپدید خواهد شد. ما باید قرآن را از همان بچگی نهادینه کنیم و از همان دوران کودکی با قرآن مانوس شویم تا اثرات آن را را در تمام مراحل زندگی لمس کنیم.
وی تاکید کرد: در جامعه امروزی، با سطح فرهنگ بالا و با تحصیلات دانشگاهی اولیاء و مخاطبین موسسات قرآنی، اکثر خانواده‌ها در پی پیشرفت و ترقی فرزندان خود در رشته‌های متفاوت قرآنی و فرهنگی و علمی هستند، می‌بایست از این حیث آموزش‌های قرآنی و موسسات قرآنی را از تمامی جهات از قبیل فضا و امکانات و اساتید با امکانات انگیزشی و فضای تفریحی و شاد با حداکثر امکانات، ادغام نمود. چرا که دور از انتظار نیست آموزش‌های قرآنی در مکان‌های نامناسب بدون امکانات نتیجه مطلوب را به ارمغان نخواهد آورد و تمامی این موارد با مسائل مادی موسسات در ارتباط هستند.
captcha