واکنش آیت‌الله علم‌الهدی به دامن زدن به شایعه کاهش مرجعیت اجتماعی روحانیت
کد خبر: 3644244
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
در جلسه مجلس خبرگان صورت گرفت؛

واکنش آیت‌الله علم‌الهدی به دامن زدن به شایعه کاهش مرجعیت اجتماعی روحانیت

گروه سیاسی: در دومین روز سومین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری، مسئله دامن زدن به شايعه كاهش مرجعيت اجتماعي روحانيت مورد انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی در سخنرانی پیش از دستور قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، آيت‌الله «سید احمد علم الهدی» امروز (چهارشنبه 29 شهریور) در سخنراني پيش از دستور خود با تبريک رياست آيت الله هاشمي شاهرودي بر مجمع تشخيص مصلحت نظام و انتصاب برخي اعضاي مجلس خبرگان در اين مجمع، ارتحال آيت الله معصومي نماينده چهار دوره مردم خراسان رضوي در مجلس خبرگان را تسليت گفت و از شخصيت علمي و مبارزاتي وي،‌ تجليل كرد.
آيت‌الله علم الهدي در ادامه به موضوع «فتنه» پرداخت و گفت: اينگونه نيست كه دشمن هميشه عمليات فتنه را از طريق نفوذ در جريان‌هاي مقابل انجام دهد. در بعضي موارد فتنه به وسيله عمليات رواني در خودي‌ها صورت مي‎گيرد مثل اينكه با شايعه‌سازي مبني بر تغيير ذائقه مردم نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب،‌ در بين عناصر انقلابي نسبت به ترويج ارزش‌های انقلاب ايجاد يأس و نااميدي مي‎كند، اهداف خود در فتنه را با دامن زدن به شايعات دنبال كرده و ايجاد يأس و نااميدي مي‎كند. دشمن‌ ظهور حركت‌هاي غيرارزشي و مروج فساد را عادي جلوه داده و از برخورد جوانان مؤمن و انقلابي با پديده‌ها و مظاهر فساد پيشگيري مي‎كند؛‌ در حالي كه اين مردم در دوره ستمشاهي با آن همه مظاهر فساد و بي‌بند و باري ذائقه ديني‌شان تغيير نكرد و با تكيه بر دين و پشتيباني مرجعيت ديني و سياسي حضرت امام راحل و علماي بيدار،‌ انقلاب را پيروزي رساندند حال چگونه ممكن است با وجود مقام ولايت و رهنمودهاي مقام معظم رهبري گفته شود ذائقه مردم در بستر نظام انقلابي عوض شده و ذائقه آنان ديگر تمايلي به دين و ارزش‌هاي ديني ندارد؟!.
نكته ديگر دامن زدن به شايعه كاهش مرجعيت اجتماعي روحانيت بود كه مورد انتقاد آيت الله علم‌الهدي قرار گرفت.
آيت‌الله علم الهدي تصريح نمود: مردم همچنان روحانيت را مرجع اجتماعي خود مي‎داند و معتقد است روحانيت همچنان مي‎‌تواند در تمام مسائل اجتماعي و ديني،‌ جايگاه اثر گذار خود را داشته باشد و اين از فتنه دشمن است كه روحانيت را سوژه عمليات رواني خود قرار داده تا به خيال خام خود از فعاليت‌ها و مجاهدات جامعه روحانيت در تقابل با منكرات شرعي و دفاع در برابر تهاجم به ارزش‌هاي ديني باز بدارد و در نتيجه مقام ولايت تنها مانده و عموم هجمه ها به ستون خيمه نظام متوجه گردد.
همچنین حجت الاسلام والمسلمین معلمی نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائم شهر در سخنرانی پیش از دستور نخست بر ارواح مطهر امام خمینی (ره)، شهدا و روح آیت الله معصومی نماینده سابق مجلس خبرگان درود فرستاد.
وی پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی را فرصت استثنایی دانست و گفت: به برکت مجاهدات چند ده ساله امام راحل و همراهی جمعی که با تحمل شکنجه‌ها و زندان‌ها و بعضا در گمنامی به شهادت رسیدند، امام راحل کار انقلابی خود را با صداقت و اخلاص و هدفمندی آغاز کرد. خیلی‌ها مدعی‌اند در پیروزی انقلاب امام را راهی کرده‌اند اما آن دسته که حضورشان کارساز و موجب سقوط نظام ستمشاهی و برپایی جمهوری اسلامی شد متدینین و اهل اطاعت از مرجعیت تقلید بودند.
وی ادامه داد: امام عظیم الشان در این مسیر لحظه‌ای توقف نکرد و بعد از ارتحال او، خلف صالحش همچون امام خود این راه را ادامه داد هر چند عده‌ای در این راه دچار دنیازدگی شدند اما همراهان جدید به‌فضل خداوند راه را می‌پیمایند و الان هم در صحنه دفاع در داخل و خارج از کشور ایستاده‌اند. اگر سری به مرزهای کشور بزنیم زحمت فوق العاده و رنج طاقت‌فرسای مرزداران غیور را حس خواهیم کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به سفر خود به نوار مرزی غرب کشور و دیدار با مرزبانان گفت: آفتاب سوزان روزها و سرمای آزاردهنده شب‌ها در ارتفاع 3100 متری آنچنان صورت‌ها را سوزانده بود که برخی برادرهای آشنا را نشناختم. این عزیزان از عدم توجه مسئولین به مسائل مرزی و مرزداران گله‌مند بودند، اما به عشق ولایت و دلدادگی به فرماندهی معظم کل قوا به کارشان ادامه می‌دهند این درحالی است که متأسفانه عده‌ای با دریافت حقوق‌های نجومی شأن نظامی را مخدوش می‌کنند.
وی با انتقاد از تجمیل هزینه‌های زاید و تشریفاتی به بیت‌المال، نارضایتی مردم را از پیامدهای این شیوه دانست و افزود: دنیازدگی بعضی از مسئولین و بروز اختلافات طبقاتی دور از حد انتظار و اسباب آزردگی مؤمنین و نیروهای حزب‌اللهی را فراهم می‌سازد. بیکاری جوانان نیز از نکاتی است که انواع فساد در جامعه را به دنبال خواهد داشت و دشمن نیز با بهره‌برداری سوء از اینگونه مسائل در انقلاب و باورهای مردم رخنه می‌کند.
حجت الاسلام و المسلمین معلمی در پایان عملکرد برخی بانک‌ها را نقد و خواستار اصلاح شیوه‌های وصول مطالبات از طرق قانونی در راستای احیای حقوق مردم شد.
captcha