۷۰ مرکز آموزشی مؤسسه جامعه القرآن در آذربایجان‌شرقی فعال است
کد خبر: 3644256
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰

۷۰ مرکز آموزشی مؤسسه جامعه القرآن در آذربایجان‌شرقی فعال است

مدیر مؤسسه جامعه القرآن الکریم و اهل بیت(ع) استان آذربایجان شرقی گفت: ۷۰ مرکز آموزشی زیر نظر این موسسه در استان فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) رسا نوشت: فرید حسن پور، مدیر مؤسسه جامعه القرآن الکریم و اهل بیت(ع) استان آذربایجان شرقی به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های این مرکز پرداخت و اظهار داشت:این مؤسسه فعالیت 6 ساله در تبریز دارد و تاکنون توانسته خردسالان و کودکان بسیاری را تحت آموزش‌های قرآنی خود قرار دهد.
وی با بیان این‌که آموزش های عمومی قرآن در این مؤسسه از 3.5 سالگی به صورت اشاره، نقاشی و بازی برای خردسالان شروع می شود، خاطرنشان کرد: هم اکنون 70 مرکز آموزشی زیر نظر این مؤسسه در استان فعال است که در صورت مساعدت خیرین و مشارکت مردم به زودی شاهد گسترش تعداد مراکز در نقاط مختلف شهری و روستایی خواهیم بود.
حسن‌پور با اشاره به این‌که تاکنون 500 کتاب و جزوه آموزش قرآنی از سوی موسسه تولید و منتشر شده است، گفت: تمامی مکتوبات و انتشارات صورت گرفته زیر نظر اساتید برجسته حوزه های علمیه و پیشکسوتان عرصه قرآن کریم تدوین شده و معاونت پژوهشی و انتشارات نظارت مستقیم بر روند آن دارد.
 وی با اعلام این‌که تاکنون 38 هزار نفر از دوره های آموزشی این موسسه قرآنی در استان آذربایجان‌شرقی بهره‌مند شده‌اند، تصریح کرد: هم اکنون 9 هزار نفر در جریان آموزش های قرآنی مؤسسه جامعه القرآن الکریم و اهل بیت(ع) استان آذربایجان شرقی قرار دارند.
حسن‌پور ادامه داد: دوره های عمومی مؤسسه شامل روخوانی، روان خوانی و تجوید و دوره های تخصصی شامل حفظ، صوت و لحن است، و شیوه های انحصاری به سیستم آموزشی کشور کمک می کند، ضمن این‌که دوره‌های مختلف حفظ قرآن برای رده های مختلف سنی تعریف شده است.
مدیر مؤسسه جامعه القرآن الکریم و اهل بیت(ع) آذربایجان شرقی افزود: دوره های تخصصی حفظ یک ساله قرآن از شاخص ترین فعالیت های این مؤسسه است، چنانکه شهریور سال گذشته یکی از این دوره ها در تبریز آغاز شد که به زودی مراسم فارغ التحصیلی 20 حافظ کل قرآن در تبریز برگزار می شود.
وی با تأکید بر هم‌افزایی و پرهیز از موازی کاری از سوی مؤسسات و نهادهای قرآنی فعال در کشور گفت: نیازمند برنامه‌ریزی اصولی، هدفمند و استراتژیک در راستای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور هستیم.
captcha