بازار تبریز، قلب تپنده آيين‌های سنتی عزاداری امام حسين(ع) است
کد خبر: 3644260
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷

بازار تبریز، قلب تپنده آيين‌های سنتی عزاداری امام حسين(ع) است

گروه فرهنگی: مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی تيمچه مظفريه بازار تبریز را قلب تپنده آيين‌هاي سنتي عزاداري حضرت امام حسين(ع) در تبریز عنوان کرد و گفت: همکاران ما در صدا و سیما سعی می‌کنند برنامه‌هایی را تولید کنند که فرصت مناسبي براي آشنايي بيشتر مردم با اهداف قيام عاشورا را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، سیدمحسن لطیفی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی امروز در نشستی با جمعی از هیئت امنای بازار مظفریه تبریز، مسائل و مشکلات پوشش رادیویی و تلویزیونی و تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه باشکوه مراسم‌ سوگواری را مورد بررسی قرار دادند.
وی، در خصوص پوشش تصویری هر چه بهتر عزاداری‌ها در این بازار گفت: برنامه ریزی لازم برای استقرار تجهیزات فنی روز در این مرکز صورت گرفته و در تلاشیم که بهترین برنامه‌های تلویزیونی را از شبکه سهند در این ایام پخش کنیم.
لطیفی، از تعبیه دوربین‌های تصویر برداری متعدد در مسیر حرکت عزاداران حسینی در این بازار خبر داد و افزود: امیدواریم با همکاری و تعامل هیئت امنای بازار و هیئت‌های عزاداری و عزاداران، دستجات عزاداری با نظم خاصی وارد بازار شده تا هم از ترافیک در ورودی بازار کاسته شود و هم بتوانیم برنامه‌های عزاداری آنها را به نحو شایسته پوشش دهیم.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی تيمچه مظفريه را قلب تپنده آيين‌هاي سنتي عزاداري حضرت امام حسين(ع) در تبریز عنوان کرد و گفت: همکاران ما سعی می‌کنند برنامه‌هایی را تولید کنند که هم فرصت مناسبي براي آشنايي بيشتر مردم با اهداف قيام عاشورا را فراهم و هم شور و شعور حسینی تبریز و استان را به نحو احسن به نمایش بگذارند.
وی، در خصوص پوشش برنامه‌های تمامی هیئت‌های عزاداری بازار مظفریه تصریح کرد: تولید و پخش برنامه‌های تمامی هیئت‌ها مستلزم کم کردن زمان حضور برخی هیئت‌ها در این تیمچه است که باید این را هیئت امنای دستجات حسینی و هیئت امنای بازار در دستور کار و برنامه خود قرار دهند.
وی از تولید و پخش برنامه‌های فاخر رادیویی و تلویزیونی همزمان با دهه اول ماه محرم خبر داد و اضافه کرد: همزمان با ایام محرم همایش‌های عزاداری مردمی شهرهای استان نیز همانند سال قبل از رسانه ملی پخش خواهد شد.
در این جلسه جمعی از هیأت امنای بازار مظفریه نیز با برشمردن مشکلات موجود در این بازار ضمن اعلام آمادگی کامل برای پذیرایی از عزاداران حسینی، نظرات و دیدگاه‌های خود را در ارتباط با پوشش هر چه بهتر مراسم، با مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی در میان گذاشتند.
captcha