عزاداری محرم؛ راه وفاداری به آرمان عدالت‌خواهی امام حسین(ع)
کد خبر: 3644268
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
خدری عنوان کرد:

عزاداری محرم؛ راه وفاداری به آرمان عدالت‌خواهی امام حسین(ع)

کانون خبرنگاران نبأ: سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لردگان در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی، گفت: عزاداری محرم راه وفاداری به آرمان عدالت‌خواهی امام حسین(ع) است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، احمدرضا خدری، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لردگان در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی به تشریح فلسفه عزاداری شیعیان در ایام محرم پرداخت و گفت: امام حسین(ع) با برافراشتن پرچم «هیهات من الذله» در برابر جباران و متکبران زمان خود ایستادگی کرد و ما امروز با عزاداری محرم وفاداری خود را به آرمان و راه ایشان یعنی ظلم‌ستیزی که نیاز امروز جوامع است، اعلام می‌داریم.
وی با اشاره به تأثیرگذاری واقعه عاشورا در سرنوشت مسلمانان به‌ویژه شیعیان، افزود: این حادثه در عرصه‌های مختلف حیات اسلامی نقش بی‌بدیلی داشته و دارد. بنابراین، ما باید همه ساله با برپایی مجالس عزاداری این واقعه را بزرگ بداریم و برای آشنایی با ریشه‌ها و دلایل قیام حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) بکوشیم.
در این جلسه مصوب شد که مسئولان ادارت همکاری لازم را برای سیاه‌پوش کردن، شرکت در مراسم عزاداری ادارت انجام دهند، نیروی انتظامی اقدام‌های امنیتی و حفاظتی لازم را برای برپایی مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی انجام دهد و اداره تبلیغات اسلامی با همکاری شورای هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان اطلاع‌رسانی کامل را برای باشکوه برگزار شدن برنامه‌های عزاداری دهه اول محرم انجام دهد.
captcha