«چله کوچ چلچله» اربعین شهید حججی را گرامی می‌دارد
کد خبر: 3644283
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲

«چله کوچ چلچله» اربعین شهید حججی را گرامی می‌دارد

گروه ادب: یادواره ادبی و هنری «چله کوچ چلچله» ویژه اربعین شهید مدافع حرم، محسن حججی در مجموعه سرچشمه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالله حسینی، مشاور دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و دبیر یادواره ادبی و هنری «چله کوچ چلچله» صبح امروز 29 شهریورماه در نشست خبری این یادواره گفت: این یادواره ویژه اربعین شهید مدافع حرم، محسن حججی است و برنامه‌های متنوعی در مراسم اختتامیه آن که روز پنج‌شنبه 30 شهریورماه از ساعت 15 تا 18 برگزار می‌شود، اجرا خواهد شد.
وی افزود: در این مراسم، بسیاری از علما و شخصیت‌های اهل تسنن نیز حضور می‌یابند، یکی از شاعرانی اهل سنت شعرخوانی خواهد کرد و علاوه بر این 8 نفر از شاعران که بهترین شعرها را سروده‌اند، شعرخوانی می‌کنند. همچنین آیت‌الله رشاد، رئیس حوزه‌های علمیه تهران و آیت‌الله محسن اراکی دبیر مجمع تقریب مذاهب سخنرانان این آئین هستند.
حسینی در ادامه عنوان کرد: «جون خادم المهدی» عنوان اتیکتی است که بر روی لباس شهید حججی در هنگام شهادت متصل بود و با توجه به همین عبارت، مؤسسه فرهنگی کساء هزار اثر رسیده در قالب شعر را در مجموعه 300 صفحه‌ای با عنوان «جون خادم المهدی» منتشر خواهد کرد و بر روی آن «به اهتمام شهید حججی» درج خواهد شد؛ چرا که خون این شهید عامل اصلی سرودن شعر بوده و می‌توان همه این اشعار را متعلق به این شهید دانست. که این کتاب در مراسم اختتامیه رونمایی می‌شود.
وی تصریح کرد: رونمایی و اجرای زنده دو آهنگ ویژه شهید حججی، ساخته میلاد هارونی، تابلوی سوخته نگاری روی چوب اثر مرتضی نداف، افتتاح نمایشگاه گرافیک با 40 اثر از سوی حوزه هنری در مجموعه شهدای سرچشمه از برنامه‌های دیگری است که در حاشیه مراسم اختتامیه «چله کوچ چلچله» برگزار می‌شود.
دبیر این یادواره هنری در ادامه درباره شهید حججی گفت: رازی در شهادت این شهید بود و به نظرم دست خدا در کار بود تا این شهید برجسته شود؛ چرا که اگر به زندگی شهید حججی توجه کنید، متوجه خواهید شد که زیبا زندگی کرد، زیبا جنگید و زیبا شهید شد. وقتی به زیارت امام رضا(ع) می‌رود، تنها درخواستش شهادت است و یا وصیت‌نامه یا نامه‌ای که به تنها فرزندش می‌نویسد، نکات مهمی در آنها نهفته است.
وی افزود: شهید حججی همانطور که در داخل کشور، دل‌ها را به تسخیر خود درآورده در خارج از کشور نیز اثرگذار بوده است و برخی از دوستانم در عمان و آفریقای جنوبی عکس این شهید را در پروفایل شبکه اجتماعی خود قرار داده‌اند و یا در بسیاری از کشور، جوان‌ها عکس این شهید را بر روی لباس‌های خود نقاشی می‌کنند و او را به عنوان یک مبارز می‌دانند و در واقع محسن حججی، تبدیل به چگوارای  جهان شده است.
دبیر یادواره ادبی و هنری «چله کوچ چلچله» یادآور شد: شهید محسن حججی به وظیفه خود عمل کرد و ما که از این کاروان جا مانده‌ایم باید به وظیفه خود عمل کنیم و این یادواره در همین راستا برگزار می‌شود.

captcha