نمایش هنر ایرانی در مسجد بزرگ فرانسه+عکس
کد خبر: 3644364
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵

نمایش هنر ایرانی در مسجد بزرگ فرانسه+عکس

گروه بین‌الملل: نمایشگاه آثار خوشنویسی و نگارگری به همت رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه در مسجد بزرگ لیون برگزار شد.

نمایش هنر ایرانی در مسجد بزرگ فرانسه + عکسرایزنی فرهنگی ایران در فرانسه در خبری به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: نمایشگاه آثار خوشنویسی و نگارگری مهدی ایرانی از هنرمندان کشورمان در گالری مسجد بزرگ شهر لیون به عنوان دومین مسجد بزرگ کشور فرانسه و با حضور تعداد بسیاری از مسلمانان و علاقمندان غیر مسلمان لیون برگزار شد.
 
استقبال بازدید‌کنندگان از این نمایشگاه و کارگاه معرفی هنر ایرانی بسیار چشم‌گیر بود، به گونه‌ای که در برخی ساعات ازدحام جمعیت سبب عدم توانایی شش مترجم حاضر در پاسخگویی به پرسش‌های مطرح‌شده، شد.
 
پس از توضیحات ارائه‌شده توسط مهدی ایرانی در خصوص آثار نگارگری و خوشنویسی و بازدید مشتاقانه از این آثار و پی بردن به ظرافت‌ها و اصالت این هنر، کارگاه آشنایی با هنر ایرانی ـ اسلامی توسط وی برگزار شد.

در این راستا، ایرانی عبارت قدسی «بسم الله الرحمن الرحیم» را با سه نوع خط نستعلیق و ثلث نوشته و در پایان، این عبارت را با طرح «مرغ بسم الله» نگارش کرد که این مسئله خود موجب شگفتی دوچندان بازدیدکنندگان شد.

در پایان این کارگاه، در رابطه با حروف فارسی توضیحات جامعی برای شرکت‌کنندگان داده شد و سپس نام برخی از آنها به زبان فارسی به رشته تحریر درآمد.
 
نگارش اسامی افراد سبب ایجاد علاقه بیشتر در بازدیدکننده‌ها شد و آنها را بیشتر متوجه جلوه‌های بی‌بدیل هنر ایرانی کرد. در این نمایشگاه هشت اثر خوشنویسی و بیست اثر نگارگری به نمایش درآمد.
 
مهدی ایرانی پیش از این نمایشگاه‌های گوناگونی را در شهر آنکارا، استانبول، موزه داکا(بنگلادش)، دبی، ابوظبی، شارجه، بانکوک، الجزیره(پایتخت الجزایر) برگزار کرده و صاحب عناوین مختلفی در جشنواره‌ها و فستیوال‌های داخلی و خارجی است.
 
این هنرمند کاشانی همچنین دارای مدرک فوق ممتاز و فارغ التحصیل انجمن خوشنویسان ایران بوده و از اعضای فعال انجمن نگارگری ایران است/.

نمایش هنر ایرانی در مسجد بزرگ فرانسه + عکس

نمایش هنر ایرانی در مسجد بزرگ فرانسه + عکس

نمایش هنر ایرانی در مسجد بزرگ فرانسه + عکس
captcha