برگزاری جشن شکوفه‌ها در البرز
کد خبر: 3644370
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵

برگزاری جشن شکوفه‌ها در البرز

گروه فرهنگی: مراسم جشن شکوفه‌ها با حضور مسئولان البرزی، همزمان با سراسر کشور در یکی از مدارس کرج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، خسرو ساکی مدیرکل آموزش و پرورش البرز در آیین متمرکز استانی زنگ غنچه‌ها و شکوفه‌ها که در دبستان دخترانه سیدجمالدین اسد آبادی آموزش و پرورش ناحیه دو کرج برگزار شد، اظهارکرد: به لطف الهی امروز 43 هزار و 700 دانش آموز اول دبستان و 19 هزار پیش دبستانی برای آموختن علم و دانش در کلاس‌های درس استان البرز حضور یافته تا با هنر معلمی ، الفبای زندگی ، ایثار و مقاومت را بیاموزند.
وی افزود: ' جشن شکوفه‌ها' برای دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی و ' جشن غنچه‌ها ' برای نوآموزان پیش دبستانی امروز 29 شهریورماه و پیش از شروع رسمی سال تحصیلی کشور برگزار می‌شود.
این مسئول بیان کرد: امسال دانش‌آموزان ایران اسلامی با حال و هوای عاشورایی و مقاومت آیین بازگشایی مدارس را جشن می‌گیرند لذا از همه معلمان البرزی درخواست می‌کنم اولین درس کلاسشان با موضوع قیام سالار شهیدان و دوران دفاع مقدس باشد تا آینده‌سازان ایران اسلامی با این فرهنگ غنی معنوی و انقلابی آشنایی بیشتری پیدا کنند.
ساکی با اشاره به اینکه در تمامی سال‌های گذشته دانش‌آموزان ورودی به مدارس یک روز زودتر از سایر دانش‌آموزان به مدرسه می‌روند، یادآور شد: دانش‌آموزان کلاس اولی در کلاس‌بندی شرکت می‌کنند و همچنین با محیط مدرسه و سایر هم کلاسی‌ها آشنا شوند.
وی گفت: آغاز رسمی سال تحصیلی 97-96 برای سایر دانش‌آموزان البرز از روز اول مهرماه آغاز می‌شود تا همه دانش‌آموزان در کنار معلمان برای رشد و بالندگی کشور گام بردارند.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: امروز روز جشن بهترین روز مدرسه برای آینده‌سازان ایران اسلامی است زیرا خاطره این جشن به یاد ماندنی در ذهن‌های دختران و پسران کلاس اول در سراسر کشور به یادگار باقی می‌ماند.
ساکی اظهار کرد: اولین روز مدرسه برای تک تک افراد که گاهی با شادی و گاهی با گریه همراه است باعث می شود تا بهترین خاطره دوران کودکی در ذهن آنان نقش ببندد.
وی تصریح کرد: شور و نشاط کلاس اولی‌ها برای رفتن به مدرسه همانند سایر دانش‌آموزان در این استان که لحظه شماری می‌کنند نشان دهنده علاقه آنان به تلاش در سنگر علم و دانش با هدف رشد و تعالی کشور و نوید برای ساختن ایرانی آباد و همیشه سرافراز است.
ساکی از فعالان عرصه تعلیم و تربیت در این استان که با تمام قوا برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید در قالب پنج کمیته کاری - اجرایی پروژه مهر تلاش می‌کنند قدر دانی کرد .
وی یادآور شد: در جشن امروز همه کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌های ایران اسلامی همگام و یکصدا سرود ملی ایران را زمزمه می‌کنند و پرچم پر افتخار ایران اسلامی را به اهتزاز در می‌آورند.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز از جشن شکوفه‌ها که لبخند بر لبان کلاس اولی‌ها می‌نشاند و زمینه حضور آنان در فضایی شاد و دوستانه را فراهم می‌کند به عنوان اولین خاطره هر فرد در زندگی یاد کرد و ادامه داد: امیدواریم با تلاش‌هایی که تا کنون صورت گرفته بتوانیم نقشی موثر در شاد کردن این نوگلان عرصه تعلیم و تربیت در مدارس در قالب جشن شکوفه‌ها داشته باشیم.
ساکی با اشاره به اینکه البرز از نظر فضای آموزشی با مشکل مواجه است، اضافه کرد: این مشکل موجب شده تا این استان نسبت به میانگین کشوری متراکم‌ترین کلاس‌ها و بیشترین مدارس دو نوبته را در سطح کشور داشته باشد.
در این آیین دانش‌آموزان دخترانه دبستان سیدجمالدین اسدآبادی برنامه‌های مختلفی چون گارد پرچم، حمل قرآن، سرود برگزار کردند.
در این آیین کیک جشن تولد کلاس اولی‌ها و پیش دبستانی‌ها با تصویری از کتاب و قلم، نمایشگاه عاشورا و هفته دفاع مقدس نیز تهیه و بر پا شده بود.
در این برنامه متمرکز استانی دانش‌آموزان با برافراشته کردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران با آرمان‌های امام و شهدا تجدید پیمان کردند.
لازم به ذکر است در این برنامه خانواده معظم شهدا، مسئولان استانی و شهرستان فردیس، معلمان و اولیای دانش‌آموزان شرکت کردند که زنگ سال تحصیلی کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها نیز توسط مسئولان و خانواده شهدا زده شد.

captcha