اجرای طرح «همکلاسی‌های آسمانی» و «لشگر فرشتگان» در مدارس البرز
کد خبر: 3644385
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲

اجرای طرح «همکلاسی‌های آسمانی» و «لشگر فرشتگان» در مدارس البرز

گروه فرهنگی: مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان البرز گفت: همزمان با آغاز محرم طرح «همکلاسی‌های آسمانی» و «لشگر فرشتگان» در مدارس البرز اجرا می‌شود.

محمدمهدی سلیمی، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان البرز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم‌الحرام اظهارکرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از سال 58 به فرمان امام خمینی(ره) تاکنون فعالیت داشته است.
وی با بیان اینکه فلسفه انجمن اسلامی این بود که یکسری نوجوان و دانش‌آموز قبل از انقلاب دغدغه  اسلام و جاری شدن احکام اسلامی را در کشور داشتند افزود: با تشکیل گروه‌ها و مطالعاتی که در این زمینه انجام دادند توانستند با جریان‌های سیاسی انتقادی آن دوره  مقابله کنند و با پیروزی انقلاب اسلامی اتحادیه انجمن‌های اسلامی تشکیل  شد.
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان البرز با بیان اینکه یکی از مسئولیت‌های مهم این دانش‌آموزان در اوایل انقلاب حضور در دفاع مقدس بود، گفت: در کشور بالغ بر 36 هزار شهید دانش‌آموز وجود دارد که یک ششم شهدای کشور را در بر می‌گیرد.
این مسئول با اشاره به اینکه نزدیک به 16 هزار نفر از این دانش‌آموزان و نوجوانان جزو انجمن‌های اسلامی دانش آموزان بوده‌اند، بیان کرد: امام خمینی(ره) به این دانش آموزان و نوجوانان فرمودند، شما وظیفه دارید هم خود را اسلامی کنید و هم محیطی که در آن فعالیت دارید را اسلامی کنید.
سلیمی با اشاره به اینکه هیئت انصارالمهدی از ابتکارات انجمن‌های دانش‌آموزی اسلامی است و ساختار منظم و حساب شده‌ای دارد، تصریح کرد: در ماه محرم از برنامه‌های این انجمن برگزاری برنامه‌های "همکلاسی آسمانی" در قسمت پسران و "لشکر فرشتگان" در قسمت دختران است.
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در استان البرز با بیان اینکه این اتحادیه در دهه فجر در مدارس با برپایی غرفه‌هایی که خود دانش‌آموزان راوی هستند به نشان‌ دادن سلطه‌جویی مستکبران و نیز مباحث انقلاب می‌پردازند، عنوان کرد: یکی از برنامه‌های مهم انجمن‌های اسلامی طلایه‌داران فردا است که دانش‌آموزان در اردوهای چند روزه خود را برای سال تحصیلی بعد آماده می‌کنند که اکثر این اردوها در تابستان برگزار می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه انجمن‌های اسلامی دو رسالت نیروسازی و جریان‌سازی را برعهده دارد، عنوان کرد: ما زیر نظر اداره آموزش و پرورش نیستیم و فقط در کنار آن‌ها به عنوان یار و یاور در حوزه پرورش کمک‌رسان‌شان هستیم.
وی با اشاره به اینکه ما تنها مجموعه‌ای هستیم که منظومه فکری و تربیتی نوجوانان را دارد، گفت: در البرز 7 هزار دانش آموز اعم  از دختر و پسر عضو این انجمن هستند.

captcha