مسلمان‌بودن در آسیای مرکزی
کد خبر: 3644397
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
در هلند منتشر شد؛

مسلمان‌بودن در آسیای مرکزی

گروه بین‌الملل: کتاب «مسلمان‌بودن در آسیای مرکزی؛ عملکردها، سیاست‌ها و هویت‌ها» به زبان انگلیسی توسط انتشارات «بریل» در شهر «لایدن» هلند منتشر شد.

مسلمان‌بودن در آسیای مرکزیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری « thestage»، کتاب «مسلمان‌بودن در آسیای مرکزی؛ عملکردها، سیاست‌ها و هویت‌ها» نوشته «مارلین لاروئل» در 344 صفحه به زبان انگلیسی توسط انتشارات «بریل» در شهر «لایدن» هلند منتشر شد.

این کتاب به بررسی جایگاه اسلام در آسیای مرکزی معاصر می‌پردازد.
 
لاروئل در این کتاب دین اسلام را به عنوان یک «شکل‌دهنده اجتماعی» و نقشه‌ای برای هدایت هر چه سریع‌تر ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی معرفی می‌کند که می‌تواند رنگ‌ها و هویت‌های مختلف را از ایمان کاملا متعالی به خدا تا منبع ایدئولوژیک‌بودن برای ایدئولوژی سیاسی به منظور رسیدن به مقصود به خدمت گرفته و این کار را از طریق پدیده‌های فرهنگی، اجتماعی و تاریخی انجام دهد.
 
کتاب مذکور توضیح می‌دهد که مسلمان‌بودن در آسیای مرکزی معاصر چه معنایی دارد و این امر را با در نظر گرفتن ویژگی‌های تاریخی و جامعه‌شناختی و بررسی رابطه میان اسلام، سیاست و دولت، نقش در حال تغییر اسلام در ارزش‌های اجتماعی و مسئله پوشش زن به عنوان یک بحث عمومی انجام می‌دهد/.
captcha