فرهنگ قرآنی در کشور زنده نگه داشته شود
کد خبر: 3644430
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱

فرهنگ قرآنی در کشور زنده نگه داشته شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: ایام محرم، دفاع مقدس و همچنین فرهنگ قرآنی همواره با تکرار هر ساله در یاد و خاطره مردم باقی می‌ماند و جامعه قرآنی وظیفه دارد تا همیشه در برگزاری مراسم قرآنی بکوشد.

به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن (ایکنا) از آذربایجانشرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در آیین افتتاحیه استودیوی تخصصی قرآن  و ساختمان جدید مؤسسه مهد قرآن استان در شهرک اندیشه تبریز، با اشاره به وظیفه آحاد جامعه در عمل به دستورات قرآن، گفت: در حقیقت ما در ارتباط با قرآن به وظیفه خود عمل نکردیم در حالی که باید در تمامی کوچه‌ها، خیابان‌ها، ادارات و مدارس ما باید مملو از فضای قرآنی باشد ولی این کارها نیازمند تلاش است تا به آن سطح برسیم.
وی در ادامه ضمن تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید ۱۰‌میلیون حافظ قرآن در کشور داشته باشیم افزود: در بررسی‌ها بر آن شدیم تا سهم استان را به سنجیم  چرا که در ادامه به طبع آن باید بدانیم سهم آموزش و پرورش، دانشگاه ها و سایر موسسات چقدر است.
حجتالاسلام آل هاشم، گفت: این افتتاح را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم در این مؤسسات نسبت به فرهنگ قرآنی توجه جدی بشود چرا امروزه دشمنان ما در صدد از بین بردن فرهنگ قرآنی در کشور ما هستند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: چنانچه ایام عاشورا و محرم با تکرار هر ساله زنده مانده‌اند باید تلاش کنیم که فرهنگ قرآنی و ایثار به همین ترتیب حفظ شود.
captcha