گشایش نماد اوراق اجاره دولتی/ «سخاب4» پرفروش‌ترین اوراق با درآمد ثابت
کد خبر: 3644437
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
امروز در فرابورس رخ داد؛

گشایش نماد اوراق اجاره دولتی/ «سخاب4» پرفروش‌ترین اوراق با درآمد ثابت

گروه اقتصاد: در معاملات امروز فرابورس در بازار ابزارهای نوین مالی، بیش از یک میلیون ورقه به ارزش افزون بر یک هزار و 112 میلیارد ریال جا به جا شد که نیمی از این حجم ارزش به معاملات انجام شده در نماد «سخاب4» (اسناد خزانه اسلامی بانکی) اختصاص داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آخرین روز معاملات سه‌ماهه تابستان 96 در فرابورس با یک روز پر رویداد همراه بود. از رویدادهای امروز می‌توان به تمديد مدت اجرای طرح اعطای تسهيلات جعاله مسكن تا سقف 200 ميليون ريال یعنی طرح 16 ورقه‌ای اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهيلات مسكن، تا پايان آذر ماه سال جاری اشاره کرد.
همچنین شاهد گشایش نماد اوراق اجاره دولتی در نمادهای معاملاتی «اجاد 31»، «اجاد32»، «اجاد42» و «اجاد42» با شرايط متفاوت در بازار ابزراهای نوین مالی فرابورس بودیم.


گفتنی است اوراق اجاره دولت که موضوع انتشار آن تسویه بدهی‌های وزارت آموزش و پرورش برای نماد «اجاد3» و تامین مالی جهت بازپرداخت بدهی‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای نماد «اجاد42» است، در نماد نخست به میزان 20 هزار میلیارد ریال و در نماد دوم به مبلغ یک‌هزار و 500 میلیارد ریال منتشر شده است.
در جریان بازار نیز در بازارهای اول و دوم بیش از 84 میلیون سهم به ارزش بالغ بر 256 میلیارد ریال مورد دادوستد قرار گرفت و در 3 تابلو معاملاتی بازار پایه نیز سهامداران بیش از 97 میلیون سهم را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات رقمی بیش از 201 میلیارد ریال را نشان می‌دهد.
بازار ابزارهای نوین مالی نیز میزبان جابه‌جایی بیش از یک میلیون ورقه به ارزش افزون بر یک هزار و 112 میلیارد ریال بود در حالی که حدود نیمی از این حجم ارزش به معاملات انجام شده در نماد «سخاب4» (اسناد خزانه اسلامی بانکی) اختصاص داشت.
captcha