خراسان شمالی گنجینه‌ای از فرهنگ‌هاست
کد خبر: 3644447
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷

خراسان شمالی گنجینه‌ای از فرهنگ‌هاست

گروه فرهنگی: مدیر خبرگزاری آناتولی گفت: خراسان شمالی به‌طور جدی گنجینه‌ای از فرهنگ‌هاست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، مصطفی ملیح مدیر خبرگزاری آناتولی، صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان، با اشاره به اینکه این خبرگزاری به مدت یک هفته است که در این استان حضور پیدا کرده و در خصوص بخش های مختلف آن خبر تهیه کرده است، افزود: خبرهای تولیدی درباره برخی از حوزه ها همچون کشتی باچوخه، آتشکده اسپاخو، گلیم کردی، فرش دو روی تمام ابریشم دویدوخ، چادرشب رویین، چاروق دوزی، مسجد جاجرمی ها، منطقه آزاد اقتصادی بجنورد، عیسی بخشی و .... بوده است.
وی ادامه داد: این خبرها توسط این خبرگزاری رسانه ای شده و حتی یکی از خبرگزاری های فرانسه نیز این خبرها را برداشت کرده است.
وی با بیان اینکه خراسان شمالی یک استان ناپدید برای مردم ترکیه بوده است، اظهار کرد: اگر ظرفیت های این استان برای مردم ترکیه معرفی شود به طور جدی مورد استقبال مردم این کشور قرار خواهد گرفت.
مصطفی ملیح با بیان اینکه در این استان مردم کرمانج و ترک زندگی می کنند، تصریح کرد: زبان کرمانج مردم خراسان شمالی شبیه زبان کردهای مناطق شرق ترکیه است.
وی خاطرنشان کرد: ایران همسایه ترکیه است و زبان، دین و فرهنگ مشترک دارند و باید روابطمان را بیشتر کنیم و همیشه این موضوع نیز توسط افراد مختلف تکرار می شود اما باید این امر عملی شود که یکی از زمینه های عملی کردن آن بحث رسانه ای شدن آن است.
وی تاکید کرد: بنده شخصا مسئله منافع ملی را باور ندارم، من به منافع امت اعتقاد دارم یعنی خوبی شما خوبی ماست و خوبی ما خوبی شما است.
captcha