استقرار موکب استان مرکزی در مسجد براثا/ برپایی 20 محفل انس با قرآن در ایام محرم
کد خبر: 3644467
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
حسینی اراکی:

استقرار موکب استان مرکزی در مسجد براثا/ برپایی 20 محفل انس با قرآن در ایام محرم

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: موکب استان مرکزی در مسجد براثای کاظمین مستقر است و هر وعده 4 هزار نفر را اطعام و امکان استراحت 3500 زائر را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام سید محمدباقر حسینی اراکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، امروز، 29 شهریور در مراسم تجلیل از نمایندگان استان در مرحله کشوری مسابقات قرآن ارومیه و نشست خبری بصیرت عاشورایی گفت: برای مسابقات قرآن سال آینده در مراحل استانی و کشوری از هم اکنون برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری می‌کنیم. 
وی اظهار کرد: افزایش سهمیه استان، از امتیازات میزبانی سال آینده مسابقات است لذا می‌توان نفرات بیشتری را با آمادگی حداکثری راهی مسابقات کنیم. برای رسیدن به این آمادگی باید دوره‌های آموزشی را شش ماه قبل از شروع مسابقات با حضور اساتید و داوران برجسته برگزار کنیم. 
حجت‌الاسلام حسینی اراکی ادامه داد: مسابقات قرآن باید خروجی علمی داشته باشد و کتب مورد نیاز جامعه در مسابقات توزیع شود و از برگزیدگان بخش علمی نیز تجلیل شود.
این مقام مسئول به برنامه‌های اوقاف در ایام محرم و صفر تحت عنوان «بصیرت عاشورایی» اشاره کرد و گفت: بصیرت عاشورایی از 31 شهریورماه آغاز و تا 28 آبان ادامه دارد. اولین برنامه روز جمعه، 31شهریور مصادف با اول محرم همایش «شیرخوارگان حسینی» است که در 20بقعه شاخص استان برگزار می‌شود. 
وی ادامه داد: مراسم لبیک یا حسین(ع) در دو بقعه شاخص ساوه و اراک برگزار می‌شود اما سایر بقاع نیز از برگزاری این مراسم غافل نیستند. برگزاری مراسم «احلی من العسل» در 6 بقعه شاخص، رهروان زینبی در 11 بقعه ویژه بانوان، برگزاری مراسم ویژه تاسوعا و عاشورا، شام غریبان از دیگر برنامه‌های اجرایی اوقاف است. 
حجت‌الاسلام حسینی افزود: از دیگر برنامه‌های ایام محرم حضور هیئت‌های مذهبی در امامزاده محمد عابد(ع) و امامزاده عبدالله(ع)، عزاداری امام سجاد(ع) در 70 بقعه، برگزاری نشست صنفی به منظور ایجاد وقف‌های جدید در 20جلسه، اطعام عزاداران در 45 بقعه است. 
وی بااشاره به اجرای برنامه عطر عاشقی از شبکه 5 سیما از قتلگاه علی ابن باقر(ع) دلیجان با حضور حجت‌الاسلام شرفخانی، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف، ابراز کرد: همایش نهضت بیداری با خطبه‌های علوی و منشور عزت، اعزام یک‌صد مبلغ از جمله 36 بومی، 8 روحانی مستقر و 40 روحانی اعزامی از قم از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است. 
حجت‌الاسلام حسینی افزود: از دیگر برنامه‌های ایام محرم برپایی 33مرکز پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره، 27 نمایشگاه فرهنگی، 31ایستگاه همه واقف باشیم، برپایی خیمه معرفت در 20 بقعه، اقامه نماز ظهر عاشورا در 60 بقعه و حرکت دستجات عزاداری در 80 بقعه و 20 ختم قرآن و محفل انس با قرآن می‌باشد. 
وی اظهار کرد: موکب اربعین را جمعه دوم مهر، مقارن با اول محرم در کاظمین تحویل می‌گیریم. موکب در مسجد براثای کاظمین مستقر است و هر وعده 4هزار نفر را اطعام و امکان استراحت 3500 زائر را فراهم می‌کند. سال گذشته 21روز قبل از اربعین خدمات پذیرایی فراهم شد. امسال با تهیه دستگاه آب شیرین‌کن سعی داریم طبخ غذا با کیفیت بهتری صورت گیرد. 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در پایان گفت: امسال برای 2500 نفر از دانش‌آموزان بسته مهر تحصیلی شامل کیف و نوشت افزار به مبلغ 80 میلیون تومان تهیه شده است.    
یادآور می‌شود؛ در پایان مراسم از مقام آوران مرحله سراسری مسابقات قرآن ارومیه و برگزیدگان مرحله استانی بخش معارفی تجلیل شد.
captcha