بازپرداخت بدهی‌های تأمین اجتماعی با استفاده از اوراق مالی اسلامی
کد خبر: 3644471
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
در جلسه هیئت‌وزیران تصویب شد:

بازپرداخت بدهی‌های تأمین اجتماعی با استفاده از اوراق مالی اسلامی

گروه اقتصاد: هیئت وزیران در جلسه امروز خود به ریاست اسحاق جهانگیری، آیین‌نامه اجرایی مربوط به تسهیل تأمین مالی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دارای توجیه اقتصادی و مالی با اولویت طرح‌های نیمه تمام را به تصویب رساند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، دولت این تصمیم را با هدف ایجاد انگیزه و جلب مشارکت بخش خصوصی و بانک‌های عامل به منظور سرمایه‌­گذاری در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و نیز تسهیل فرآیند طولانی برای اخذ تسهیلات برای بخش خصوصی و لزوم تشویق سرمایه گذار اتخاذ کرد.
دولت در ادامه، آیین نامه اجرایی مربوط به بازپرداخت بخشی از بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی از طریق فروش اموال غیرمنقول و املاک و نیز فروش اوراق مالی اسلامی بلندمدت را تصویب کرد.
به موجب این آئین‌نامه، منابع حاصل از فروش اموال غیرمنقول و املاک مازاد جهت بازپرداخت بدهی‌های حسابرسی شده دولت به سازمان تأمین اجتماعی اختصاص و اعمال حساب می‌شود.
همچنین در صورت عدم تأمین اعتبار تا سقف مشخص شده در قانون از محل فروش اموال غیرمنقول و املاک، وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی بلندمدت اقدام و منابع حاصله را به بازپرداخت بدهی‌های یاد شده اختصاص دهد.

captcha