تقسیم مهربانی در آستان مقدس حرم عبدالعظیم(ع) + عکس
کد خبر: 3644478
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲

تقسیم مهربانی در آستان مقدس حرم عبدالعظیم(ع) + عکس

کانون خبرنگاران نبأ: مراسم جشن مهر و شادی در حمایت از دانش‌آموزن بی‌بضاعت، یتیم و بد‌سرپرست به میزبانی مؤسسه خیریه عسکرالمهدی(عج) امروز، 29 شهریور‌ماه در تالار شیخ صدوق(ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید جشن مهر و شادی در حمایت از دانش‌آموزن بی‌بضاعت، یتیم و بد‌سرپرست به میزبانی مؤسسه خیریه عسکرالمهدی(عج) امروز، 29 شهریور‌ماه از ساعت 10 تا 15 در تالار شیخ صدوق(ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.
تلاوت قرآن توسط سیدمرتضی لاجوردی، اجرای حسین محمدرضایی، برگزاری مسابقه توسط عمو ریحون و خاله نرگس، تقدیر از دانش‌آموزان ممتاز، اقامه نماز ظهر و عصر، زیارت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) از جمله برنامه‌های این مراسم بود؛ همچنین شرکت‌کنندگان ميهمان سفره كريمانه حضرت عبدالعظيم(ع) بودند.
فاطمه عموخلیلی، مدیر مؤسسه خیریه عسکرالمهدی(عج) در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار کانون ایکنا، نبأ هدف از برگزاری این مراسم را ایجاد خاطره شاد و به یادماندنی در ذهن دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: به مناسبت فرارسیدن سال تحصیلی، به همه محصلان تحت پوشش این مؤسسه لوازم تحریر و کیف مدرسه متناسب با گروه سنی اهدا می‌شود.
وی با اشاره به فعالیت‌های این مؤسسه، عنوان کرد: مؤسسه خیریه عسکرالمهدی(عج) از سال 76 فعالیت خود را به صورت خودجوش آغاز کرد که از سال 80 به‌صورت رسمی با مجوز پلیس امنیت و نیروی انتظامی فعالیت دارد؛ این مرکز که در ابتدا فعالیت خود را با حمایت تعداد محدودی از خانواده‌های بی‌بضاعت آغاز کرد هم‌اکنون 850 خانواده را تحت حمایت خود قرار داده است.
عموخلیلی اظهار کرد: علاوه بر دفتر اصلی این مؤسسه که در تهران، خیابان رسالت واقع است، در حال حاضر چهار شعبه دیگر نیز در مناطق رباط کریم، شهریار، کرج و بخشی از تهران در حال فعالیت است.
وی با اشاره به حمایت از کودکان بی‌سرپرست مرکز بهزیستی حضرت زینب‌(س)، اظهار کرد: این مرکز از سال 1382 آغاز به کار کرده و شامل تمام گروه‌های سنی از ابتدایی تا دانشجو را تحت پوشش دارد که شش نفر از این افراد را طبق سنت پیامبر(ص) به امر ازدواج رسانیده است.
عموخلیلی با اشاره به اینکه این مؤسسه با حمایت مالی خیرین اداره می‌شود، بیان کرد: در مؤسسه خیریه عسکرالمهدی(عج) 150 نفر از بانوان مؤمنه جوان و پرانرژی به‌صورت افتخاری فعالیت دارند که هر یک از این عزیزان با توجه به میزان توانایی خود با این مؤسسه همکاری دارد.
مدیر مؤسسه خیریه عسکرالمهدی(عج) گفت: در تمام ایام سال علاوه بر امور مربوطه تحصیلی دانش‌آموزان به ارزاق و پوشاک آنها در حد امکان پوشش داده می‌شود. همچنین در این مؤسسه مناسبت‌های ویژه مثل وفیات و ولادت ائمه اطهار(ع) برگزار می‌شود و دستورات دین و احکام شرعی آموزش داده می‌شود.
عموخلیلی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از خیرین و کسانی که با این مؤسسه در هر زمینه‌ای همکاری دارند، عنوان کرد: افرادی که تمایل دارند با مؤسسه خیریه عسکرالمهدی(عج) همکاری داشته باشند می‌توانند با شماره 4-22331352 تماس بگیرند.
زهره لرنی
captcha