شیرخوارگان حسینی فردا با امام زمان(عج) بیعت می‌کنند/ واکنش‌ها در نقاط مختلف جهان
کد خبر: 3644493
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲

شیرخوارگان حسینی فردا با امام زمان(عج) بیعت می‌کنند/ واکنش‌ها در نقاط مختلف جهان

گروه جامعه: همایش شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم ساعت 9 صبح به وقت محلی همزمان در نقاط مختلف ایران و جهان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شیرخوارگان حسینی زائران ضریح گهواره در همایش جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در پنج قاره دنیا، هم‌شکل و هم‌زمان در اولین جمعه ماه محرم با امام خویش اینگونه بیعت می‌کنند: یا مهدی! در گهواره، آمده‌ایم تا سربازان آینده قیام تو باشیم. 

واقعه‌گویی فاجعه شهادت حضرت علی اصغر(ع)، ظرفیت بی‌مانندی برای جلب توجه انسان‌ها بر واقعه عاشورا و تسخیر قلوب آزادگان در جهان دارد.

حضور هم‌شکل و هم‌زمان مادران و شیرخواران‌شان در روز اولین جمعه ماه محرم در این مراسم، با استقبالی کم‌نظیر مواجه و با سرعتی چشمگیر و غیرقابل انتظار تبدیل به یکی از بزرگترین اجتماعات میلیونی شیعه در جهان شد، تا جایی که  این همایش در 3500 نقطه در ایران و 5 قاره جهان برگزار گشته و مهندسی توسعه آن در گستره هشت هزار همایش در سال‌های آتی، می‌تواند سونامی عظیم و بی‌بدیلی را برای بیداری آزادگان جهان به همراه داشته باشد و زمینه‌ساز شکل‌گیری نهضت عاشورا پژوهشی و جهانی‌سازی کربلا شود.

اولین جمعه ماه محرم ساعت 9 صبح به وقت محلی در تمام نقاط ایران و جهان، شیرخوارگان حسینی با امام زمان‌شان(عج) بیعت خواهند کرد. همچنین مادران به همراه کودکان شیرخوارشان با دریافت لباس‌های اهدایی در بدو ورود(تن‌پوش و روسری سبز علوی و پیشانی‌بند یا صاحب‌الزمان(عج) به عزاداری شهید شیرخوار کربلا حضرت علی اصغر(ع) می‌پردازند.

اهداف کلی همایش شیرخوارگان حسینی، ایجاد سؤال در ذهن و زبان تمامی انسان‌ها نسبت به هویت وجودی عاشورا و اسرار آن با محوریت شهید شیرخوار کربلا: بأیٍّ ذَنبٍ قُتِلَت، صدع و آشکارسازی نیروی مظلومیت شهادت حضرت علی اصغر(ع) برای نخبگان منابرشیعی)،معرفی حرکت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) به جهانیان به واسطه بی‌بدیل‌ترین سند حقانیت و مظلومیت ایشان یعنی شهادت حضرت علی اصغر(ع) و زمینه‌سازی در جهت معرفی ایشان است.

همچنین حضرت ولی‌عصر(عج) در هنگام ظهور، خود را فرزند حسین بن علی(ع) می‌خواند، پس می‌بایست تا به آن هنگام، حسین(ع) به جهانیان معرفی شده باشد و می‌توان گفت بهترین راه شناساندن حضرت اباعبدالله به جهانیان، احیای کربلا با واقعه‌گویی شهادت مظلومانه حضرت علی اصغر(ع) است.

ظرفیت اثرگذاری همایش

بازنگری برخی واکنش‌ها در نقاط مختلف جهان می‌تواند، گوشه‌ای از ظرفیت‌های اثرگذار این نهضت بزرگ را به نمایش بگذارد و رهپویان این مسیر نورانی را، ثبات قدم بیشتری بخشد.

در انگلیس، برگزاری سلسله همایش‌های هفت‌گانه که منجر به صدور بیانیه‌ای شد با عنوان «عاشورائیان مانع احیاء و بقای اندیشه‌های ما خواهند شد» و در فرانسه، انتشار 15 مقاله به زبان‌‌های انگلیسی، عربی و... و همچنین روزنامه‌های گاردین‌، هاآرتص و در ایتالیا واکنش سریع و عجولانه کلیسای رم شاهد بودیم.

همچنین در هلند؛ دانشگاه لایدن، کرسی علی‌ اصغرشناسی(به منظور مبارزه با گسترش فرهنگ عاشورایی) تأسیس شد و در هلند موضع‌گیری 3 دادگاه بین‌المللی(از جمله دادگاه لاهه) و صدور بیانیه: مراسم شیرخوارگان، رنجش عواطف جامعه اروپایی را به دنبال دارد و در نهایت در عربستان سعودی، کنفرانس تحریف تاریخ عاشورا توسط دانشگاه محمدبن‌سعود برگزار و طی آن بیانیه بترسید از اینکه علی اصغر، جهانی شود، صادر شد.

نژادپرستان رژیم صهیونیستی تحت فرماندهی «عوادیا یوسف» خاخام افراطی یهودی و رهبر معنوی حزب «شاس» در تجمع اعتراضی خود در آمریکا و همزمان در لندن که بخش‌هایی از آن در بعضی از شبکه‌های ماهواره‌ای ضداسلامی از جمله «نجات تی وی» پخش شد، برضد همایش شیرخوارگان حسینی اعلام موضع و برپایی همایش بین‌المللی حضرت علی اصغر(ع) را ترویج نسل‌کشی در قرن معاصر عنوان کرده‌اند.

روزنامه «هاآرتص» با تیتر «بمب‌های خطرناک» به واکنش علیه این همایش پرداخته و اعلام کرد: ایران درحال سربازگیری برای خود است و در همین اخیر بررسی لایحه‌ای در پارلمان انگلستان(مجلس عوام) جهت منع برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در بریتانیا(ولز-اسکاتلند- انگلستان) با این بهانه که برگزاری این مراسم سبب ترویج خشونت در جوامع می‌شود.

مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) با افتتاح کارگاه‌های دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در سراسر کشور، با همکاری بانوان داوطلب، اقدام به تهیه و توزیع رایگان این لباس‌ها، به نقاط مختلف ایران و جهان کرده و نهایتا در اولین جمعه محرم، برگزار کننده عظیم‌ترین اجتماع مادران و شیرخوارگان‌شان در جهان است.

captcha