چه كسانی در دنيا عشق به امام حسين(ع) داشتند
کد خبر: 3644502
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵

چه كسانی در دنيا عشق به امام حسين(ع) داشتند

کانون خبرنگاران نبأ: امام جمعه بوشهر با اشاره به اينكه حضرت آدم(ع) و حضرت زكريا(ع) شوهر خاله حضرت مريم(س) در دنيا جزو كسانی بودند كه عشق به امام حسين(ع) داشتند، گفت: اين دو حضرت می‌گفتند كه حسين(ع) فرزند پيامبر آخرزمان است و او محبوب و سبط پيامبر آخرزمان(ص) است.

به گزارش کانون خبرنگاران ايكنا، نبأ، آيت‌الله غلامعلی صفايی بوشهری، نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر، 28 شهريورماه در آئین پانزدهمین همایش میثاق با عاشورائیان كه در مجتمع شهید آوینی شهر بوشهر برگزار شد، ياد نوحه‌خوانان، خدمتگزاران مساجد و هيئت‌های مذهبی را گرامی داشت و گفت: اسلام عصاره تمامی اديان الهی در طول تاريخ است و عصاره اسلام حضرت اباعبدالله‌الحسين(ع) است؛ امام حسين(ع) كلمه طيبه الهی است و كلمه طيبه مانند درخت پاک است كه ريشه‌اش محكم، قوی و شاخ و برگش تمام جهان را فراگرفته است و هم‌اكنون درختی استوار است كه ريشه در عمق ارض دارد و ثمره‌اش دنيا را فراگرفته است.
رئيس شورای عالی حوزه‌های علميه استان بوشهر در ادامه افزود: يكی ديگر از مصداق كلمه طيبه حضرت عيسی‌(ع) است چون به فرمان خدا از حضرت مريم(س) متولد شد و از آن طرف خداوند اراده كرد كه حضرت اباعبدالله‌الحسين(ع) متولد و تمام اسلام ناب محمدی(ص) در وجودش متبلور شود و كربلا را پر از قيام، شعور و شور حسينی كرد.
آيت‌الله صفايی بوشهری با اشاره به اينكه زائران قيام تاريخی امام حسين(ع) با دو نفر آغاز شد، اظهار کرد: جابر انصاری و عطيه اولين زائران حضرت سيدالشهدا(ع) بودند و زائران عزاداران قيام عاشورای حسينی در سرزمين كربلا از انگشتان دست كمتر بود و الان موجی ميليونی از خيل مشتاقان حضرت به راه می‌افتد و مجموعه‌های فرهنگی كشور ايران و عراق در بين مسير به زائران خدمات می‌دهند.
نويسنده كتاب «ولايتمداری تنها حجت سياسی الهی» گفت: اگر اشعاری كه در وصف حضرت اباعبدالله‌الحسين(ع) است گردآوری شود به اندازه چندين كتابخانه خواهد شد و حتی اگر اسامی خادمان مجالس حسينی و نام‌های افرادی كه به نام حسين(ع) نامگذاری شده است و اگر بخواهد جمع و چاپ شود تعداد اين مجموعه تأليف به اندازه چندين كتابخانه عظيم تبديل خواهد شد و الحمدالله اهل بيت رسول الله(ص) در جهان اكسير شده است.
رئيس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه شعر فايز دشتی در وصف سيدالشهدا(ع) از اشعار مهم جهان است، عنوان کرد: محمدعلی دشتی متخلص و مشهور به فایز دشتی، شاعر دوبیتی‌سرای جنوب ایران در اشعار می‌گويد كه وقتی نام امام حسين(ع) می‌آوريد بايد الله اكبر گفت.
امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه امام حسين(ع) چراغ هدايت و كشتی نجات جهان اسلام است و اكنون نيز اين‌چنين است، گفت: حاج شيخ جواد تبريزی‌(ره) روضه‌خوان حضرت اباعبدالله‌الحسين(ع) بود و اشاره می‌كرد هر كس با حسين بن علی(ع) بود و وجود شخصيت او را درک كند بزرگ می‌شود و اگر از حضرت دور شد، آن فرد به زمين می‌خورد و لذا آخوند خراسانی نيز هر چهارشنبه مجلس روضه برای حضرت اباعبدالله‌الحسين(ع) بعد از درس حوزه علميه می‌گرفت.
وی با اشاره به اينكه حضرت آدم(ع) و حضرت زكريا(ع) شوهر خاله حضرت مريم(س) در دنيا جز كسانی بودند كه عشق به امام حسين(ع) داشتند، اظهار کرد: اين دو حضرت می‌گفتند كه حسين(ع) فرزند پيامبر آخرزمان است و او محبوب و سبط پيامبر آخرزمان(ص) است.
نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در پايان گفت: راه امام حسين(ع) برای حفظ دين، ذكر خدا، اقامه نماز و برپايی مجالس قرآن، امر به معروف و نهی از منكر و احترام به مردم جامعه است و ما نيز بايد در عزاداری‌هايمان دين خدا كه همان ايمان، اخلاق و تقوا است را ترويج كنيم.
حامد فكوری
captcha