رایزنی ایران با بالاترین مرجع اسلامی فیلیپین
کد خبر: 3644560
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴
امروز صورت گرفت؛

رایزنی ایران با بالاترین مرجع اسلامی فیلیپین

گروه بین‌الملل: اعضای هیئت مجمع جهانی اهل بیت(ع) امروز(29 شهریورماه) با حضور در کمیسیون امور مسلمانان فیلیپین با اعضای این کمیسیون دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

رایزنی ایران با بالاترین مرجع اسلامی فیلیپین/ آمادگی برای پذیرش دانشجویان اهل سنترایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین در خبری به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: هیئت عالی‌رتبه مجمع جهانی اهل بیت به سرپرستی حجت‌الاسلام و المسلمین نواب، دبیر شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت و با همراهی حجت‌الاسلام ملک محمدی، مدیر کل آسیا و اقیانوسیه مجمع، حجت‌الاسلام رضوان طلب، استاد دانشگاه تهران و رئيس مركز جذب اساتيد وزارت علوم، حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری، رئیس جامعة المصطفی شعبه مانیل و محمد جعفری‌ملک، رایزن فرهنگی ایران امروز در کمیسیون امور مسلمین ـ بالاترین مرجع رسمی مسلمانان فیلیپین که به وزارت امور مسلمانان هم معروف است ـ با مسئولین این مرکز دیدار و گفت‌و‌گو کردند.
 
در این دیدار ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص موضوعات مختلف مسلمانان فیلیپین چگونگی کمک به رشد و ارتقای فرهنگی مسلمانان مورد بحث قرار گرفت.
 
ابتدا هر یک از کمیسیونرها و مدیر کل فرهنگی کمیسیون مسلمانان فیلیپین نکاتی را در خصوص آخرین وضعیت فرهنگی مسلمانان این کشور مطرح کردند سپس آقای مرادوس، کمیسیونر امور اقلیت‌های کمیسیون امور مسلمین ضمن ارائه توضیحاتی درباره شرایط فعلی مسلمانان فیلیپین، در خصوص اهم مسائل مورد نیاز برای ارتقاء سطح علمی این گروه مطالبی را بیان کرد.

ضرورت توسعه دارالقرآن با همکاری ایران در فیلیپین
 
وی اظهار کرد: در حال حاضر مدارس فیلیپین برای رشد نیاز به کمک‌های جمهوری اسلامی ایران دارند این مدارس شامل مدارس دینی و مدارس معمولی تحت نظر دولت فیلیپین می‌شود، مورد بعدی نیز توسعه دارالقرآن در یکی دیگر از مناطق مانیل است و امیدواریم جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک نسبت به تأسیس دارالقرآن دیگری در کلان شهر مانیل اقدام کند.

همچنین آموزش دانشجویان و طلاب علوم دینی به خصوص برادران اهل تسنن از دیگر تقاضاهای طرف فیلیپینی بود و این هیئت درخواست پذیرش دانشجویان علوم دینی و علوم جدید به ویژه برادران اهل تسنن در مقاطع مختلف در ایران را داشت.

آمادگی برای پذیرش دانشجویان اهل سنت فیلیپینی در ایران

حجت‌الاسلام و‌المسلمین نواب، دبیر شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت ضمن تشکر و تأیید تقاضای طرف فیلیپینی گفت: در حال حاضر برای جمهوری اسلامی ایران موضوع برادران اهل تسنن و شیعه اصلا مطرح نیست؛ زیرا که پیامبر همه ما حضرت محمد(ص) است و کتاب آسمانی ما قرآن کریم، لذا جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد ضمن احترام به قوانین دولتی فیلیپین به تمامی مسلمانان این کشور کمک کند و در این راستا رایزنی فرهنگی آماده است با کمیسیون امور مسلمین به عنوان بالاترین مرجع فعالیت‌ها و پیگیری حقوق مسلمانان همکاری لازم را داشته باشد.

حجت‌الاسلام نواب ضمن تأیید پیشنهاد یکی دیگر از اعضای کمیسیون مبنی بر حضور هیئتی از فیلیپین در تهران گفت ما آمادگی داریم که یک هیئت از این کمیسیون میهمان جمهوری اسلامی ایران باشند و با فعالیت‌های علمی و فرهنگی کشورمان از نزدیک آشنا شوند.

وی در ادامه تأکید کرد: جامعة المصطفی آمادگی دارد که برادران اهل تسنن فیلیپینی را در شعبه شهرستان گرگان پذیرش کند.

حجت‌الاسلام نواب در ادامه آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای اعطای فرصت‌های مطالعاتی تحقیقاتی و بورس تحصیلی در مقاطع مختلف به افراد معرفی‌شده از سوی کمیسیون اعلام کرد و مقرر شد در اولین فرصت جلسه‌ای با حضور رایزن فرهنگی به منظور عملیاتی‌شدن موارد مطرح‌شده برگزار و نتایج به ایران ارسال شود/.

رایزنی ایران با بالاترین مرجع اسلامی فیلیپین/ آمادگی برای پذیرش دانشجویان اهل سنت

رایزنی ایران با بالاترین مرجع اسلامی فیلیپین/ آمادگی برای پذیرش دانشجویان اهل سنت
captcha