نیازمند هنرهای اخلاقی و اسلامی هستیم
کد خبر: 3644607
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴
هوشمند قره باغ:

نیازمند هنرهای اخلاقی و اسلامی هستیم

گروه فرهنگی: ئیس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: هنرهایی که در جهت اطلاع رسانی و تبیین مسائل اسلامی و اخلاقی در جامعه فعالیت دارند باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، روز گذشته 28 شهریور احمد هوشمند قره باغ رئیس حوزه هنری آذربایجان  غربی در مراسم پایانی سومین جشنواره منطقه ای نقاشیهای کوچک که در سالن موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: به منظور حمایت از حوزه هنری، نیازمند حمایت از هنرهایی هستیم که در راستای ترویج اخلاق اسلامی فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: توجه به هنر بسیاری از نیازهای جامعه را پاسخ داده و هنر، بهترین و زیباترین وسیله تبلیغ و گسترش  نیازهای جامعه انسانی است.

وی تاکید کرد: مدیریت فرهنگی جامعه مسئله ای بسیار حساس و حائز اهمیت بوده و بر این اساس، پاسخ دهی به نیازهای هنری جامعه باید توسط خود هنرمندان صورت گیرد.

هوشمند قره باغ تصریح کرد: بهبود فضای تعامل سازمانها با هنرمندان و ظهور اندیشه های نو و پویا، مسئله ای است که باید توجه پیشتری به آن شود.

وی بیان کرد: ایجاد فروشگاههای آثار هنری با هدف شاخص سازی هنرمندان و آثار آنها، عرضه مستقیم آثار هنری و حمایت مالی از قشر هنرمند، ایجاد تشکلهای هنری خصوصی و نیمه خصوصی، کاهش هزینه های رویدادهای هنری و حضور تعیین کننده قشر هنرمندان در تعیین ساختارهای اجتماعی از دیگر ملزومات اساسی در فضای هنری جامعه است.

وی با اشاره به  سومین دوره جشنواره منطقه ای نقاشیهای کوچک، عنوان کرد: سومین دوره جشنواره منطقه ای نقاشی های کوچک با حضور 360 عنوان اثر از هنرمندان نقاشی، برگزاری نمایشگاه آثار برتر در قالب 220 اثر، برگزاری ورکشاپهای تخصصی و معرفی نفرات برگزیده این دوره به همت خانه نقاشی آذربایجان غربی و مشارکت حوزه هنری استان و موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان در ارومیه برگزار شد.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی اظهار کرد: از تمام مسئولان و عوامل و همچنین تمام افرادی که در اطلاع رسانی این نمایشگاه تلاش کردند تشکر و قدردانی دارم.

captcha