سردشت حافظ سنت های قومی و مذهبی در آذربایجان غربی است
کد خبر: 3644629
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷
یوسفی:

سردشت حافظ سنت های قومی و مذهبی در آذربایجان غربی است

گروه اجتماعی: بخشدار سردشت با اشاره به چشم انداز سردشت گفت: مردم سردشت توجه زیادی به آئین های مذهبی و اصالت پوشش خود دارند.

ناصر یوسفی بخشدار مرکزی سردشت در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی اظهار کرد: در روزگاری که بسیاری از آیین ها و سنت های قومی در حال فراموشی است، مردمان سردشت به آئین سنتی و مذهبی توجه ویژه ای دارند.

وی ادامه داد: مردم سردشت به مسائل دینی توجه زیادی داشته و سعی در حفظ و زنده نگه داشتن سنت های مذهبی و قومی و بومی اصیل خود دارند.

وی افزود: سردشت بدلیل جغرافیای مرزی خود، مورد هجمه فرهنگی دشمنان اسلام و ایران بوده ولی مردم این شهر با توجه به پوشش اصیل و بومی خود،  سعی در حفظ  آئین های پوششی و سنتی خود دارند.

یوسفی حفظ سنت های اصیل قومیت ها را از اولویت های کاری مسئولان دانسته و گفت: مسئولان و مدیران فرهنگی کشور، با برنامه ریزی و هدف گذاری، باید مانع فراموشی و تغییر در آداب و رسوم و سبک زندگی اصیل بومی و محلی ایران شوند.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب گفت: رهبر کبیر انقلاب به تمام مسئولان و مردم ایران درباره تهاجم فرهنگی هشدار داده و از آن، بعنوان شبیخون فرهنگی نام برده است.

وی تصریح کرد: به منظور حفظ آئین و سنت های اصیل منطقه، فرمانداری سردشت قصد جمع آوری تمام آئین و سنت های اصیل منطقه به صورت مکتوب و ارائه به صورت یک اطلس مردم شناسی منطقه را دارد.

یادآور می شود، بخشدار مرکزی سردشت بیان کرد: در حال حاضر در حال گردآوری و تهیه آداب و رسوم اصیل بومی و محلی سردشت بوده و فرمانداری سردشت به زودی اقدام به مکتوب کردن این آداب و رسوم خواهد کرد.
captcha