برگزاری جشن غنچه‌ها و شکوفه‌های کردستانی دراولین روز مدرسه
کد خبر: 3644655
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۸

برگزاری جشن غنچه‌ها و شکوفه‌های کردستانی دراولین روز مدرسه

گروه اجتماعی: همزمان با سراسر کشور 27 هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی و 24 هزار نو آموز پیش دبستانی استان کردستان، با شرکت در جشن شکوفه ها و غنچه ها، اولین روز مدرسه خود را جشن گرفتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، جشن غنچه‌ها و شکوفه‌ها، با حضور 27 هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی و 24 هزار نوآموز پیش دبستانی امروز، 29 شهریورماه همزمان با سراسر کشور، در بیش از یک هزار و 900 مدرسه ابتدایی استان برگزار شد.

به همین مناسبت آئین نمادین این جشن با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، فرماندار سنندج، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز، معاون آموزش ابتدایی اداره کل، مسئولان استانی و محلی، دست‌اندرکاران، اولیاء و دانش آموزان در دبستان پسرانه خسروی کردستانی آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج برگزار شد و با نواختن زنگ شکوفه ها، دانش آموزان در کلاس‌های درس حضور یافتند و اولین روز مدرسه را تجربه کردند.

صدیقه عبدالهی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان در این مراسم دوره ابتدایی را یکی از حساس‌ترین دوران تحصیل دانش‌آموزان دانست و گفت: این دوره، دوره شکل گیری شخصیت و تأدیب و نهادینه کردن رفتار و آداب پسندیده و بیداری فطری دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه دوره ابتدایی از لحاظ کمی و کیفی بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: از 285 هزار دانش آموز استان بیش از 151 هزار دانش آموز در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل هستند.

همچنین محمد سعید کنعانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج نیز در آئین نمادین جشن شکوفه ها و غنچه ها با تبریک بهار تعلیم و تربیت و آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: امسال همزمان با سراسر کشور، 14 هزار و 873 دانش آموز دوره ابتدایی شروع سال تحصیل خود را جشن می گیرند که دو هزار و 200 نفر نیز نو آموز دوره پیش دبستان و دو هزار و 500 نفر دانش آموز پایه اول هستند.

گفتنی است همزمان با این برنامه جشن غنچه ها و شکوفه در تمامی مدارس ابتدایی شهرستان ها و مناطق تابعه استان با حضور مسئولان محلی، اولیا و دانش آموزان برگزار شد.

captcha