داعش به حذف قرآن روی آورد
کد خبر: 3644700
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵

داعش به حذف قرآن روی آورد

گروه بین‌الملل: گروه تروریستی داعش آیه‌‌ای از قرآن با مفهوم جهاد را در دستورات انحرافی برای تشویق اعضای خود به فعالیت‌های تروریستی حذف کرده است.

داعش به حذف قرآن روی آورد + عکسبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «الیوم السابع» مصر، تشکیلات تروریستی داعش با اختلافات و شکاف‌های داخلی شدیدی درباره تفسیر آیات جهاد مواجه است و اخیرا آیه 42 سوره انفال :« لِيَهْلِكَ مَنْ هَلَكَ عَنْ بَيِّنَةٍ: تا كسى كه [بايد] هلاک شود با دليلى روشن هلاک گردد» را که امتناع اعضای این تشکیلات از جنگ در صفوف داعش را در پی داشته است، از دستورات جهادی خود حذف کرده است.
 
داعش برای نخستین‌بار با اذعان به اختلافات پیش‌آمده بیانیه‌ای را صادر کرده و مدعی شده است: توضیحات تفسیری مربوط به این آیه به دلیل خطاهای علمی و جملات کنترل‌نشده حذف شده است!.

این در حالی است که آیه مذکور به صراحت نشان می‌دهد که قرآن با کشتن افراد بیگناه مخالف است و حتی در جهاد در راه خدا نیز که این روزها بهانه داعش برای پیشبرد اهداف تروریستی خود شده، باید دلیل مشخصی برای کشتار انسان‌ها وجود داشته باشد.
 
این گروه تروریستی همچنین اعلام کرد: به جای آیه 42 انفال دو کتاب « التقرير المفيد فى أهم أبواب العقيدة: بیانی مفید در مهم‌ترین مسائل اعتقادی» و «توعية الرعيبة بالسياسة الشرعية: بالابردن آگاهی در مورد سیاست مشروع» بازنشر شده تا اعضای داعش برای اطلاع از مسائل شرعی مانند تکفیر مشرکین! از این منابع استفاده کنند/.

بیانیه داعش درباره حذف آیه 42 سوره انفال

داعش به حذف قرآن روی آورد + عکس
captcha