برکات ماندگار آیت‌الله راستی کاشانی در ساماندهی امور حوزه علمیه
کد خبر: 3644752
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
جامعه مدرسین حوزه در پیام تسلیتی مطرح کرد:

برکات ماندگار آیت‌الله راستی کاشانی در ساماندهی امور حوزه علمیه

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله راستی آثار و برکات ماندگاری در ساماندهی امور حوزه و ایجاد تشكیلات شورای عالی حوزه علمیه قم به یادگار گذاشتند و در طول عمر با برکت خود، فعالیت‌های علمی و فرهنگی بسیاری را نیز به انجام رساندند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی درگذشت آیت‌الله حسین راستی کاشانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

(انا لله و انا الیه راجعون)

خبر ارتحال عالم رباني و فقیه وارسته، حضرت آيت‌الله حاج شيخ حسین راستی کاشانی «رحمه‌الله عليه» از اعضای برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موجب تأثر و اندوه فراوان گرديد.

ایشان با بیش از پنجاه سال تدریس در حوزه‌های علمیه كاشان، نجف اشرف و قم سهمی به سزا در ترویج تعالیم اسلامی و معارف مکتب اهل بیت( علیهم السلام)داشتند و همچنین از اساتید برجسته اخلاق در حوزه علمیه بودند که جمع کثیری از فضلا و طلاب علوم دینی از افادات و دروس این عالم عالیقدر بهره مند گشتند.

این استاد و عالم متعهد‌، از چهره‌های برجسته حوزوی امام خمینی(رحمه‌الله علیه‌)در نجف بودند که در مبارزات نهضت اسلامی نیز مجاهدت‌های فراوانی را انجام دادند.

آیت الله راستی کاشانی با پيروزي انقلاب اسلامي نیز در مسئولیت‌هایی چون عضویت در دفتر استفتائات امام خمینی، شورای تشخیص صلاحیت فقهی و اجتهاد کاندیداهای شورای عالی قضایی‌، دبیری شورای عالی حوزه علمیه قم و همچنین نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در دوره‌های اوّل و دوم از استان تهران؛ خدمات شایسته‌ای را ارائه کردند و از حامیان جدی ولایت فقیه از آغاز تا پایان عمر شریفشان بودند.

آیت الله راستی آثار و برکات ماندگاری در ساماندهی امور حوزه و ایجاد تشكیلات شورای عالی حوزه علمیه قم به یادگار گذاشتند و در طول عمر با برکت خود، فعالیت‌های علمی و فرهنگی بسیاری را نیز به انجام رساندند.

جامعه مدرسين حوزه علميه قم رحلت اين عالم مجاهد را به محضر حضرت بقية‌الله الاعظم(عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبري«مدظله العالي»، مراجع معظم تقليد«دامت بركاتهم» و حوزه‌هاي علميه و بيت مكرم ايشان تسليت عرض نموده و براي آن مرحوم علو درجات، غفران و رحمت الهی را از خداوند متعال خواستار است.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد یزدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

captcha