شهید حججی نماد رویش‌های نسل چهارم انقلاب است
کد خبر: 3644804
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰
آیت الله رشاد عنوان کرد:

شهید حججی نماد رویش‌های نسل چهارم انقلاب است

گروه جهاد و حماسه: رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران شهید محسن حججی را نماد رویش‌های نسل سوم و چهارم انقلاب خواند و گفت: این نسل در دوره مقاومت، رشد و پرورش یافته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آیت الله علی‌اکبر رشاد، رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران عصر امروز 30 شهریورماه در نشست ادبی و هنری «چله کوچ چلچله» با اشاره به اربعین شهید مدافع حرم، محسن حججی گفت: شهید حججی جوان پاسداری بود که در شهر خود هم گمنام بود، اما ترجیح می‌داد برای امام حسین(ع) و در راه او قدمی بردارد و دیده نشود و در راه اهل بیت(ع) سر خود را بدهد. ما کمتر کسی را دیده‌ایم که گمنام باشد و پس از شهادت این اندازه در دل مردم جایگاه پیدا کند و در داخل و خارج از کشور، احساسات و عواطف مردم نسبت به این شهید جلب شد.

وی افزود:  این جوان حقیقت و باطنی داشت که به این صورت شهید شد و مورد توجه همگان قرار گرفت. ما در دین خود آموخته‌ایم که هر چه انسان مخلص‌تر و ریاستیزتر و ریاگریزتر باشد، اجر او نزد خداوند فزونتر خواهد بود؛ از این رو وجود این جوان نشانه‌ای از دین اسلام است.

آیت‌الله رشاد در ادامه شهید حججی را نماد رویش‌های نسل سوم و چهارم انقلاب خواند و تصریح کرد: این شهید، قبل از انقلاب نبوده تا مبارزات آن دوران را درک کند، در جریان انقلاب نیز نبوده، پس از آن در دفاع مقدس نیز حضور نداشته است، اما این جوان در دوره مقاومت، شکفته، بالیده و بارور شده است و این جوان نسل چهارم انقلاب است که آگاهانه مسیر جهادی خود را انتخاب می‌کند.

وی ادامه داد: این شهید در زمان اسارت هیچ گونه احساس ترس و حقارت در وی دیده نمی‌شد، اما کسی که او را به اسارت گرفته بود، چهره‌اش حاکی از ترس و نگرانی بود. شهید حججی پس از اسارت، مقاومت بسیاری در برابر شکنجه‌های دشمنان کرده و یک آن از اهداف و ارزش‌های انقلاب کوتاه نیامده است.

رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران یادآور شد: این جوان نسل چهارم انقلاب است که بالنده و شکوفاتر می‌شود و در برابر جهل، ظلم و ستم می‌ایستد و این پیام مهمی برای همه ماست که تصور نکنیم این انقلاب میراث‌دار ندارد. چه بسا کسانی هستند که با شهامت‌تر از نسل‌های اول و دوم انقلاب هستند.

وی در پایان گفت: شهادت شهید محسن حججی، سند حقانیت، مقاومت و تداوم و پایداری آرمان‌های امام و انقلاب است.

یادآور می‌شود، در این مراسم آیت الله اراکی، آیت الله محمدی گلپایگانی، علمای اهل سنت و اهالی فرهنگ و ادب اعم از شاعران حضور داشتند و به شعرخوانی پرداختند.

captcha