اولین یادواره شهدای بخش مشکان شهرستان خوشاب برگزار شد
کد خبر: 3644831
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

اولین یادواره شهدای بخش مشکان شهرستان خوشاب برگزار شد

گروه شهرستان‌ها: اولین یادواره شهدای بخش مشکان شهرستان خوشاب با حضور یکی از سرداران دوران دفاع مقدس و مشاور عالی سپاه امام رضا(ع) روز گذشته برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اولین یادواره شهدای بخش مشکان و یادبود شهدای مدافع حرم 30 شهریورماه در بخش مشکان برگزار شد.

برگزاری اولین یادواره شهدای بخش مشکان شهرستان خوشاب

حیدر علی یوسف زاده، امام جمعه شهرستان خوشاب در این مراسم با ابراز اینکه محرم ماه عزاداری امامی است که به ما درس ایثار، مقاومت و عزت داد، گفت: شهدا حیات دارند و  ما را هدایت می‌کنند.

برگزاری اولین یادواره شهدای بخش مشکان شهرستان خوشاب
وی با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) دارای دو بعد خون و پیام بود، اظهار کرد: اگر حضرت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در کربلا نبودند، پیام امام حسین(ع) در کربلا می‌ماند و خونش پایمال می‌شد.
نماینده ولی فقیه در خوشاب با تأکید بر اینکه در انتقال پیام شهدای انقلاب و شهدای هشت سال دفاع مقدس نیاز به راهنما داریم، ادامه داد: وصیت نامه شهدا در واقع به مثابه همان راهنما است که مسیر صحیح را به ما نشان می‌دهند.
برگزاری اولین یادواره شهدای بخش مشکان شهرستان خوشاب
وی با اشاره به بخشی از وصیت‌نامه یکی از شهدای مدافع حرم، ابراز کرد: درس سومی که می‌توان از شهدا دریافت کرد، درس مقاومت است.
حجت‌الاسلام یوسف زاده گفت: اگر مدافعان حرم نبودند باید در کرمانشاه و سبزوار با داعش مبارزه می‌کردیم و هیچوقت بانوان جامعه در آرامش نمی‌توانستند زندگی کنند.
برگزاری اولین یادواره شهدای بخش مشکان شهرستان خوشاب
در ادامه مراسم سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده، مشاور عالی سپاه امام رضا(ع)، با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی پایه و مبنایش بر عشق به امام حسین(ع) است، اظهار کرد: هیچ وقت امکان ندارد حسینیان زمان در قید حیات باشند و متحد یزید شوند.
فرمانده سابق سپاه جوادالائمه استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه در دنیای امروز نیز یزیدیان زمان به دنبال بیعت گرفتن از ایران هستند تا به دنیا ثابت کنند ایران اسلامی به زانو درآمده است، اضافه کرد: این آرزو را استکبار جهانی به گور خواهد برد.
برگزاری اولین یادواره شهدای بخش مشکان شهرستان خوشاب
سردار یوسفعلی زاده با ابراز اینکه هر کجا صدای مظلومی بلند است در آنجا صدای پای ظلم و ستم آمریکا به گوش می‌رسد، ادامه داد: امروز میزان ضربه ای که کشور ایران اسلامی در فضای مجازی می‌دهد خیلی بیشتر از دوران دفاع مقدس است.
وی با اشاره به اینکه جنایت یزیدیان زمان، وقتی رخ می‌دهد که رهروان ولایت و دینداران بر عهد و پیمانی که به دین خدا دارند پایبند نباشند، ادامه داد: اگر قرار بر بیعت با یزیدیان باشد، امام حسین(ع) نیز می‌توانست در مکه و مدینه بماند و راه سخت هجرت و شهادت را طی نکند.
این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه تمام استقلال و عظمت ایران اسلامی به برکت خون سیدالشهدا(ع) و یارانش در کربلا است، افزود: امروز شهدای مدافع حرم نیز در زمره شهدای کربلا هستند.
وی با طرح این پرسش که جنگ و خونریزی دشمنان اسلام و کشتار مسلمانان در جهان تا کی ادامه دارد، گفت: از بدو خلقت انسان جنگ و خونریزی بین حق و باطل وجود داشته و تا زمانی که ظلم و ستم وجود داشته باشد این جنگ ادامه خواهد داشت.
سردار یوسفعلی زاده با ابراز اینکه فکر می‌کنید دشمنان اسلام و امریکا از ما موشک و دانش هسته‌ای می‌خواهند، تصریح کرد: دشمنان اسلام به دنبال دین‌زدایی در جامعه و نابودی اسلام ناب محمدی(ص) هستند.
وی با تأکید بر اینکه نباید از برکت شهدا غافل باشیم، اظهار کرد: مراقب باشیم در مواج اغواگر دشمنان اسلام، این چراغ هدایتگر را فراموش نکنیم.
مشاور عالی سپاه امام رضا(ع) با تأکید بر اینکه دولت و ملت در کنار هم هستند و همه در خط رهبری حرکت می‌کنند، افزود: هزاران بسیجی در ایران اسلامی برای دفاع از اسلام آماده جان‌فشانی هستند.
وی اظهار کرد: وظیفه ما جهاد اکبر و عدم اطاعت از استکبار جهانی است، چرا که تجاوز دشمن هیچ وقت تمامی ندارد و باید بتوانیم روی پای خودمان بایستیم.
مشاور عالی سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه همه مسئولیت دارند امر به معروف و نهی از منکر کنند و نگذارند مردم در گرداب فساد سقوط کنند، ابراز کرد: اگر فتنه دشمن را ناچیز تصور کنیم، جامعه به سوی فساد رفته و خیلی زود سقوط خواهد کرد.
captcha