انقلاب اسلامی، جلوه عاشورای حسینی/ ایران، پرچم‌دار مبارزه با ظلم در جهان
کد خبر: 3644839
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹

انقلاب اسلامی، جلوه عاشورای حسینی/ ایران، پرچم‌دار مبارزه با ظلم در جهان

گروه اجتماعی: تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروزه هرکسی مقصد حق‌خواهی و ... امام حسین(ع) را پیشه کند لبیک به این امام گفته است و امروز سیاست ما به تبعیت از عاشورا حضرت ابی‌عبدالله(ع) است، به همین دلیل انقلاب اسلامی ما جلوه عاشورای حسینی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، در مراسم اذن عزای محرم که روز گذشته، 30 شهریورماه که در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی برگزار شد، بیان کرد: این مراسم اصطلاحاً به عنوان اذن عزا نامگذاری شده است.
وی با بیان اینکه اذن عام در عزا به همه ما و بشریت داده شده است، تشریح کرد: آنگاه که زیارت عاشورا را ذات مقدس پرورگار و رسول اکرم(ص) قرائت کردند و اولین سلام و درود را به حسین‌ابن‌علی (ع) خداوند داد، اذن عام به بشریت داده شد.
حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه اذن عام با رگ‌های بریده گردن امام حسین(ع) اعلام شده است، ابراز کرد: اذن عام را امام علی(ع) به ما دادند، اذن عام را وجود مقدس امام سجاد(ع) که اولین مجلس عزا را برای امام حسین(ع) برگزار کردند و فرمودند:« برای مظلوم کربلا اشک بریزد و ناله کنید» و خود ایشان ۴۰ سال برای عاشورا اشک ریختند. 
تولیت آستان قدس رضوی، ادامه داد: امام حسین(ع)، شب عاشورا در یک آزمون بزرگ گفتند: هرکس که می‌خواهد برود، در این عرصه باید با بصیرت حضور پیدا کرد و ویژگی یاران امام نیز این بود که بصیرت‌ بر شمشیرهایشان حکم‌رانی می‌کند و با راه درست و راه رهبری آشنا هستند، به همین دلیل مقصد را می‌دانند با علم، اراده و اختیار در این راه گام برمی‌دارند.
وی با بیان اینکه جریان کربلا فقط به سال ۶۱ هجری ارتباط ندارد، تصریح کرد: پیام امام حسین(ع) تنها مربوط به آن نیست، هرجا ظلمی وجود دارد همه باید به‌ پا خیزند که این راه یک منطق، گفتمان در مقابل ظلم ایستادن، گفتمان امر به خوبی‌ها و نهی از بدی‌ها و ... است.
حجت‌الاسلام رئیسی با تأکید بر اینکه سخنان امام حسین(ع) تنها به سال ۶۱ هجری اختصاص ندارد، عنوان کرد: سخنان این امام بزرگوار زمان و مکان را باهم در می‌نوردد تا جایی که بعد از هزار و چند صد سال این پیام همچنان در تاریخ، زمان و مکان‌های مختلف عالم بشریت طنین‌انداز است.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروزه هرکسی راه، مقصد، حق‌خواهی و ... امام حسین(ع) را پیشه کند، لبیک به این امام گفته است و امروز سیاست ما به تبعیت از عاشورا حضرت ابی‌عبدالله(ع) است به همین دلیل انقلاب اسلامی ما جلوه عاشورای حسینی است.
حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه امروزه با یزیدیانی روبه‌رو هستیم که ظلم، بدعهدی، میثاق شکنی و... می‌کنند، اظهار کرد: ما با یزیدیان زمان روبه‌رو هستیم و سیاست ما این است که ظلم نکنیم و زیر بار ظلم هم نرویم.
وی با بیان اینکه یزیدیان زمان صف‌آرایی کرده‌اند و ستم‌های زیادی علیه بشریت روا می‌دارند، ابراز کرد: ۷۰ سال ظلم بر مردم فلطسین، کشتارهای ناجوانمردانه، فجایع میانمار و.... همه با حمایت نظام سلطه انجام می‌شود.
حجت‌الاسلام رئیسی با تأکید بر اینکه در مقابل این ظلم‌ها، آنان که در مکتب حسینی پرورش یافته‌اند آرام نمی‌نشینند، عنوان کرد: به همین دلیل، امروزه ایران پرچم دار مبارزه با ظلم در جهان است.
تولیت آستان قدس رضوی در رابطه با عهدشکنی آمریکا در برجام گفت: دولت مردان ما باید هزینه آمریکایی‌ها را در مقابل این عهد شکنی‌ها بالا ببرند، امروز حکومت و نظام ما از اقتدار بالایی برخوردار است.
وی ادامه داد: ما معتقدیم امروز گره‌گشایی به دست جوانان برومند کشور است، همگان باید بدانند که در همه سطوح باید به ملت تکیه کرد و نه به بیگانگان، زیرا آنان مشکلی را حل نخواهندکرد.
captcha