شهر مشهد غرق عزا و ماتم شد
کد خبر: 3644859
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
همزمان با فرا رسیدن ماه محرم؛

شهر مشهد غرق عزا و ماتم شد

گروه اجتماعی: محرم فرا رسیده و هر کس به بضاعت خود می‌خواهد تا عرض ارادتی به سیدالشهدا(ع) داشته باشد، شهروندان مشهدی نیز با نصب پرچم‌های مشکی خود را مصیبت‌زده این ماتم می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محرم که فرا می‌رسد، دل‌های بسیاری روانه صحن و سرای سید و سالار شهیدان می‌شود، اما در این میان کسانی هستند که در گوشه و کنار شهرشان با برپایی علم عزای حسین(ع) عشق و دلدادگی خود را به ساحت این امام شهید نشان می‌دهند.
شهر مشهد غرق عزا و ماتم شد
خیابان‌های شهر مشهد نیز به همت شهروندان شهر بهشت رنگ عزا و ماتم به خود گرفته، به گونه‌ای که هر کوی و برزن واقعه کربلا را برای همگان بیان می‌کند، دلاوری‌های حضرت علی اکبر(ع) که شبیه‌ترین فرد به رسول اکرم(ص) بودند را بیان می‌کند، شیون و ناله مادر شهید شش ماه کربلا، دستان بریده ابوالفضل(ع)، گوش‌های پاره شده رقیه خاتون و سری که بر نیزه قرآن می‌خواند...
آری ماه عزای سرور عالمیان فرا رسیده است، مگر می‌شود در این ماه ناله سر نداد و بر سر و سینه نزد...
شهر مشهد غرق عزا و ماتم شد
شهروندان مشهدی نیز با نصب پرچم‌های عزا، با زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) هم نوایی می‌کنند و عرض تسلیت دارند به پیشگاه امام مهربانی‌ها...
شهر مشهد غرق عزا و ماتم شد
تقارن فرا رسیدن ماه محرم با هفته دفاع مقدس، نمای دیگری از سلحشوری‌های مردانی را جلوه‌گر می‌کند که به تأسی از سید شهیدان به جنگ با کفر رفتند و در این راه جان خود را فدای حفظ اسلام و سرافرازی وطن کردند.
شهر مشهد غرق عزا و ماتم شد
عاشورا الگویی است برای هر آزاد مردی که در برابر ظلم و تجاوز ایستادگی می‌کند، این درسی بود که هشت سال دفاع مقدس در سایه آن رقم خورد و حالا نیز قیام‌های بسیاری از سوی حق طلبان در جهان اسلام به برکت خون شهدای مظلوم کربلا رقم می‌خورد.
نجمه ابراهیمی
captcha