سخنان ترامپ ناشی از سبک مغزی و جنگ طلبی او و درماندگی دولت آمریکا است/ اسرائیل و حکومت سعودی نابودشدنی هستند
کد خبر: 3644864
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
حجت الاسلام کاظم صدیقی؛

سخنان ترامپ ناشی از سبک مغزی و جنگ طلبی او و درماندگی دولت آمریکا است/ اسرائیل و حکومت سعودی نابودشدنی هستند

گروه سیاسی: خطیب نماز جمعه تهران درباره سخنان ترامپ در سازمان ملل گفت: این سخنان برگ ننگین جدیدی برای رژیم فاسد آمریکاست و سخنانش ناشی از سبک مغزی و جنگ طلبی او بوده و مطالبی که ترامپ به زبان آورد، بوی فریبکاری و دروغ می‌داد و این اظهارات سخیفانه و دروغ، نشانه عصبانیت و درماندگی دولت آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت الاسلام «کاظم صدیقی» در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، همانند خطبه اول مردم را به یاد خدا دعوت کرد و گفت: اگر انسان لحظه‌ای از یاد خدا غفلت کند محکوم به شکست خواهد بود.
وی درباره سخنان رئیس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل گفت: سخنان اخیر ترامپ برگ ننگین جدیدی برای رژیم فاسد ایالات متحده آمریکا است و سخنان او ناشی از سبک مغزی و جنگ طلبی او بوده است.
خطیب جمعه این هفته تهران افزود: مطالبی که ترامپ به زبان آورد، ناشی از فریبکاری و دروغ او بود و این اظهارات سخیفانه و دروغ، نشانه عصبانیت و درماندگی دولت آمریکا است. اما چرا آمریکا عصبانی است؟ و چرا رئیس‌جمهور آمریکا این همه پرخاشگری می‌کند؟
وی ادامه داد: موارد زیادی در این خصوص دخیل هستند و اگر ما نگاه کنیم می‌توانیم پی ببریم که در مورد اول، محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا بر خلاف ریاست جمهوری‌های پیشین در سال اول از محبوبیت داخلی آن کاسته شده است و نشان دهنده این است که ترامپ به چهره منفور آمریکا تبدیل شده است.
وی دلیل دوم پرخاشگری ترامپ را شکست ایدئولوژیک آمریکا دانست و بیان کرد: آن‌ها به دنبال ایجاد ترسیم یک بهشتی بودند تا بدین وسیله دهکده جهانی مدنظر خود را شکل دهند اما نتوانستند آن‌را محقق کنند.
حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: آمریکا فکر می‌کرد که دین، قدرت رقابت با ایدئولوژی آن‌ها را ندارد اما امروز دین به صحنه اصلی تبدیل شده و افسانه لیبرال دموکراسی را باطل کرده است و امروزه دنیای شرق و غرب دست به دست هم داده‌ بودند تا با این نیروی تازه متولد شده مقابله کنند.
وی ادامه داد: انقلاب ایران، انقلاب مستضعفان به رهبری ایران است و به همین دلیل تمامی تلاش خود را برای تضعیف ایران به کار بستند اما امام راحل درباره انقلاب ایران اسلامی فرمودند: «این قرن، قرن غلبه مستضعفین بر مستکبرین است». بنابراین بعد از این‌ که آمریکا در برابر ایران اظهار عجز کرد به دنبال تشکیل خاورمیانه بزرگ برآمد تا بدین سبب تمامی کشورهای تهدیدکننده منافع خود و حیات رژیم صهیونیستی را مهار و نابود سازد و دشمنان تمامی امکانات خود را برای مهار ایران به کار گرفت؛ مثلاً عراق را مجبور کرد که هشت سال با ایران بجنگد اما نتیجه عکس گرفت، به گونه‌ای که بعد از سقوط صدام، عراق به دوست نزدیک ما تبدیل شده است.
خطیب جمعه تهران ادامه داد: انقلاب حسینی که در ایران اتفاق افتاده است، تمامی علمای شیعه عراق و حشد الشعبی از این انقلاب پشتیبانی می‌کنند که در این پشتیبانی در مبارزه با داش و سایر گروه‌های تکفیر تجلی یافته است و اگر امروز شاهد هستیم که بشار اسد بر خلاف میل آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی ماندنی شده است و هم حزب الله و حماس در کنار ما قرار گرفته است بسیار نگران می‌شوند و این را هم باید ذکر کنم که اسرائیل و حکومت سعودی نابودشدنی هستند.
وی ادامه داد: امروز این ولایتی را که خداوند نصیب ما کرده است باعث شده تا رهبران سیاسی جهان در کنار باشند، به عنوان مثال وقتی رئیس جمهوری روسیه وارد ایران می‌شود خارج از عرف دیپلماتیک اول به دیدار مقام معظم رهبری می‌روند و با مقدسات ما ارتباط برقرار می‌کند که نشأت گرفته از حقانیت جمهوری اسلامی و دفاع مقدس ما بوده است.
وی در پایان خطبه دوم افزود: آمریکا امروز به ضعیف‌ترین کشور جهان تبدیل شده و همچنین بدهکارترین کشور جهان هم هست که انشاالله با پشتیبانی از ولایت فقیه خواهیم توانست در مقابل زیاده‌خواهی‌های این کشور بایستیم تا پرچم ولایت را به دستان مبارک امام عصر(عج) برسانیم.
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران، ابتدا مردم را به تقوا دعوت کرد و گفت: خویشتنداری در برابر گناه و دل کندن از دنیا، شناسایی مسئولیت‌های الهی در زندگی فردی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی لازمه تقوای الهی هستند. کسی که تقوا ندارد در دنیا و آخرت ندارد.
وی با اشاره به بازگشایی مدارس، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها گفت: از مسئولین وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم و نیز مسئولین حوزه‌های علمیه تقاضا می‌کنم که این نسل را با امام حسین(ع) و هشت سال دفاع مقدس آشنا کنند.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس چشمه جوشان است که پایانی ندارد، اظهار داشت: روحیه انقلابی، شهادت‌ طلبی و کار کردن بی توقع، ولایت‌ مداری را گسترش دهید. زمان این‌ها پایان نیافته است و همه شهدای ما نماد، نمود و حقیقت امام حسین(ع) بودند.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران اضافه کرد: امروز مردم عزیز و جوانان ما امثال شهید حججی‌ها و نامه‌نویسان به امام خامنه‌ای، عطش خودشان را برای حضور در جبهه‌ها اعلام می‌کنند و کم هم نیستند.
حجت‌الاسلام صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: نظام سلطه و استکبار همان بنی‌امیه زمان هستند و هرکس با آنها کنار بیاید، بداند که نه دنیا دارد و نه آخرت. امروز سرداران و سپاهیان ما در این هفته دفاع مقدس اگر جانباز و شهید شدند و با همه ایثارها و مجاهدت‌ها، اگر سهمی در پست‌ها ندارند، نه تنها پشیمان نشدند، بلکه می‌گویند که ما کم گذاشتیم.
captcha