محبت اهل‌بیت(ع) با رزق حلال در دل کودکان ماندگار می‌شود
کد خبر: 3644872
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳

محبت اهل‌بیت(ع) با رزق حلال در دل کودکان ماندگار می‌شود

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام حسین کاردان در جمع مادران شیرخوارگان حسینی(ع) در حرم مطهر رضوی گفت: با رزق حلال، محبت اهل‌بیت(ع) را در وجود کودکان‌مان نهادیته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسین کاردان، کارشناس مسائل دینی، در همایش شیرخوارگان حسینی(ع) که 31 شهریورماه در حرم مطهر رضوی برگزار شد در خصوص تربیت فرزند با اشاره به روایتی از پیامبر اعظم(ص) بیان کرد: حضرت محمد مصطفی(ص) می‌فرمایند:« فرزندان خود را به سه خصلت محبت پیامبرتان، محبت خاندان او و قرائت قرآن تربیت کنید».
وی افزود: مادرانی که امروز شیرخوارگان خود را در این حرارت آفتاب به یاد مادر شش ماهه در محرم سال 61 و در صحرای تف‌دیده کربلا روی دستان خود گرفته‌اند نیز باید به تربیت فرزندان بر اساس این روایت حضرت رسول(ص) دقت ویژه داشته باشند.
کاردان با اشاره به داستان حضرت ذکریا(ص) و درخواست وی در خصوص فرزندخواهی از درگاه باری تعالی، ادامه داد: حضرت ذکریا(ص) از خداوند درخواست کرد تا به وی فرزندی عنایت کند تا مایه روشنی چشم او و آل یعقوب باشد.
وی اظهار کرد: فرزندآوری باید هدفمند باشد، به گونه‌ای که وقتی کودک ولادت یافت، تحت تعالیمی قرارگیرد که هدف متعالی دین را به همگان نشان دهد.
کاردان نسبت به رفتار با فرزندان به شیوه مناسب تأکید کرد و گفت: به فرزندان خود روزی پاک و طاهر بدهید تا محبت اهل‌بیت(ع) در دل آنان نهادینه شود.
این کارشناس مذهبی افزود: آنچه محبت اهل‌بیت(ع) را در دل فرزندانمان حفظ می‌کند، کلام روح بخش الهی است که اگر فرزندمان را با تعالیم کتاب آسمانی تربیت کنیم، آنگاه شاهد محبت اهل‌بیت(ع) در دل آنان خواهیم بود.
وی بیان کرد: انبیاء الهی برای فرزندان خود همیشه دعا می‌کردند که نمونه‌های آن مانند دعای حضرت ابراهیم(ع)، حضرت ذکریا(ع) و حضرت یعقوب(ع) و ... در آیات قرآن وجود دارد.
کاردان خطاب به مادران شیرخواره حاضر در جمع گفت: با تربیت فرزند در دامن پاک و با رزق حلال، امید است که این کودکان جزء لشگریان آینده اسلام و امام زمان(عج) باشند.
وی ادامه داد: اصل حضور شیرخوارگان در این مکان مقدس در چنین روزی، مادران عفیف آنان است که دلداده خاندان عصمت و طهارت(ع) هستند.
کاردان افزود: امید است مادران شیرخوارگان حسینی(ع) با الگوپذیری از بانوان قیام عاشورا در پناه عنایات خداوند باری تعالی همیشه جزء لشگریان صاحب الزمان(عج) باشند و این حرکت تا ظهور قائم آل محمد(عج) تداوم داشته باشد.
captcha