شهدا مانع تحقق هدف دشمن در ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی شدند
کد خبر: 3644874
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵

شهدا مانع تحقق هدف دشمن در ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی شدند

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با گرامی داشت رشادت‌های رزمندگان اسلام و شهدای گرانقدر دفاع مقدس گفت: شهدا و ایثارگران مانع تحقق هدف دشمن در ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی و تصرف خاک کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز صبح در رژه نیرهای مسلح تبریز، با گرامی داشت رشادت‌های رزمندگان اسلام و شهدای گرانقدر دفاع مقدس گفت: شهدا و ایثارگران مانع تحقق هدف دشمن در ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی و تصرف خاک کشور شدند.
وی، افزود: در نبرد هشت ساله، فقط صدام نبود که به ما جنگ را تحمیل کرد بلکه این تهاجم سراسری  با حمایت‌های تسلیحاتی و مالی آمریکا و فرانسه و آلمان و اعراب همراه بود
وی گفت: جنگ زمانی توسط دشمنان بر ما تحمیل شد که توطئه‌های ۱۹ ماهه چون ترور و انفجار و تفرقه افکنی قومی نتیجه نداد.
حجت‌الاسلام آل هاشم، خطاب به دشمنان و رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: آقای ترامپ که در چند روز اخیر سخنان ابلهانه، سخیف و نابخردمندانه‌ای در مورد ایران زده، امروز با اقتدار نیروهای مسلح در سطح کشور پاسخ خود را دریافت می‌کند و ترامپ بداند که هرگز نمی‌تواند در برابر اراده‌ی نیروهای مسلح و فرمانده کل قوا بایستد و هرگز جسارت مقابله با ایران و مردم ایران را ندارد.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: قبل از شروع جنگ تحمیلی، صدام در مقابل دوربین‌های تلوزیون ایستاد و قرارداد الجزایر را پاره کرده و ادامه‌ مذاکره به خوزستان و تهران موکول شد؛ آنان در اهواز مسئولان استانی را تعیین و خرمشهر را "محمره" نام‌گذاری کرده و شهردار، بخشدار و فرماندار برای شهرهای خوزستان انتخاب کرده بودند؛ دشمن این جنگ را با نیت براندازی انقلاب اسلامی آغاز کرد و درنهایت به اهداف خود نرسید.
وی خاطرنشان کرد: دشمن در آغاز جنگ می‌گفت که اگر بتوانیم، نظام جمهوری اسلامی ایران را از بین می‌بریم و اگر هم نتوانستیم، خاک ایران اسلامی را در تصرف خود قرار داده و ایران را به ویژه در استان حساس خوزستان تجزیه می‌کنیم، اما نتوانستند!
وی متذکر شد: دشمنان هشت سال جنگیدند و هشت سال با تمام توان در مقابل رزمندگان اسلام ایستادند، اما دیدند که ایستادگی و جنگ در مقابل سلحشوران و رزمندگان با شهامت اسلام فایده‌ای ندارد، از این‌رو ما باید همه ساله این ایام مقدس را گرامی بداریم و به ارواح شهدای طیبه دفاع مقدس درود بفرستیم.
حجت‌الاسلام آل هاشم، با تاکید بر حفظ وحدت و انسجام، بیان کرد:  باید بر وحدت نیروهای مسلح بیفزاییم و با بصیرت و هوشیاری کامل از فرامین فرماندهی کل قوا تبعیت کرده و به وظیفه‌ی دینی و ملی خویش عمل کنیم.
امام جمعه تبریز، با اشاره به اینکه دفاع مقدس دارای ویژگی‌های فراوانی بود که هرگز نباید فراموش شوند، خاطرنشان کرد: معنویت موجود در جبهه‌های جنگ و بین رزمندگان، استقامت رزمندگان و فرماندهان، بی‌اعتنایی مجاهدان به دنیا، روحیه شهادت‌طلبی و... از جمله ویژگی‌‌های دفاع مقدس بوده و امید است همه‌ی مسئولان و مدیران با درس‌آموزی از دفاع مقدس مشکلات کشور را جهادی و مانند دفاع مقدس به بهترین وجه مرتفع کنند.

captcha