هدایتگری؛ ویژگی بارز دستگاه عزاداری امام حسین(ع)
کد خبر: 3644901
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹

هدایتگری؛ ویژگی بارز دستگاه عزاداری امام حسین(ع)

گروه شهرستان‌ها: امام جمعه شهرستان خوشاب گفت: هدایتگری ویژگی برتر دستگاه عزاداری امام حسین(ع) است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حیدرعلی یوسف زاده، امام جمعه شهرستان خوشاب، در خطبه‌های نماز جمعه 31 شهریورماه با ابراز اینکه اگر محرم نبود اسلام ناب محمدی(ص) به فراموشی سپرده می‌شود، اظهار کرد: هدایتگری ویژگی برتر دستگاه عزاداری امام حسین(ع) است.
وی با اشاره به اینکه نباید در عزاداری‌ها مسلمان جهان ضعف نشان بدهند، ادامه داد: اشک ریختن برای امام حسین(ع) ارزش دارد، اشکی که انسان را به خدا برساند و با معرفت باشد.
خطیب جمعه خوشاب با بیان اینکه در عزاداری‌های باید روش‌های سنتی عزاداری را حفظ کنیم، افزود: دشمنان اسلام با هزینه کردن به دنبال تحریف عاشورا و عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) و تهی کردن این مراسم از معنویت هستند.
حجت‌الاسلام یوسف‌زاده با اشاره به قربانی 150 گوسفند در ایام محرم در شهرستان خوشاب، تصریح کرد: قربانی کردن و اطعام دادن در مراسم عزاداری کار بسیار نیکویی است ولی باید به این نکته توجه کرد که در عزاداری‌ها فقط اطعام دادن کافی نیست و باید اهداف قیام عاشورا برای همگان تببین شود.
وی با تأکید بر مطالعه آثار استاد شهید مرتضی مطهری، اضافه کرد: 81 مصوبه بعد از پذیرش برجام بر علیه ایران از طرف آمریکا تصویب شده، این موضوع نشان می‌دهد که مذاکره با افراد بی‌عقل و بی‌منطق اتلاف وقت است.
امام جمعه خوشاب با اظهار اینکه ما فرهنگ مقاومت و ایثار و شهادت داریم، گفت: اگر آمریکا بخواهد غلطی بکند، قطعا پاسخ ایران سخت و خشن خواهد بود.

captcha