ملت ما با شعار «هیهات من الذله» تربیت یافته است
کد خبر: 3644933
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۸
امام جمعه رشت:

ملت ما با شعار «هیهات من الذله» تربیت یافته است

گروه اجتماعی: حجت الاسلام صدیق عربانی توهین رئیس جمهور آمریکا به ملت ایران در صحن سازمان ملل را از سر ضعف دانست و گفت: ملت ما با شعار «هیهات من الذله» امام حسین(ع) تربیت یافته است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین یوسف صدیق عربانی، امام جمعه موقت رشت روز گذشته، 31 شهریور در خطبه های نماز جمعه این شهر، با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر فلسفه قیام عاشوراست لذا عاشقان امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه امور قرار دهند.

وی با بیان اینکه در تعزیه خوانی ها علاوه بر عزاداری باید به چرایی قیام امام حسین(ع) توجه شود، افزود: مداحان و ذاکرین حسینی در عزاداری ها با پرهیز از بیان اشعار بی محتوا حرمت ابا عبدالله الحسین(ع) را نگه دارند و با ایجاد سر و صدا در تکایا و هیئت ها موجبات رنجش مردم را فراهم نکنند.

امام جمعه موقت رشت با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و قدردانی از حماسه آفرینی های فرزندان این مرز و بوم در جبهه های حق علیه باطل، تصریح کرد: پرچم اسلام ناب محمدی(ص) با صبر، استقامت و مجاهدت های فراوان در طول تاریخ به دست ما رسیده است و ان شاءالله به صاحب اصلی آن، حضرت ولی عصر(عج) خواهد رسید.

این کارشناس دینی با بیان اینکه همه ما مدیون شهدا و استقامت خانواده های شهدا و ایثارگران هستیم، گفت: شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس با جانفشانی هایشان اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی به دست دشمن بیفتد و لذا امروز چشم و چراغ ملت هستند.

حجت الاسلام صدیق عربانی با آرزوی توفیق برای دکتر نجفی در کسوت استاندار البرز، خاطرنشان کرد: امیدواریم فردی که عهده دار مسئولیت در استان گیلان می شود در خدمت نظام و مردم باشد. البته حضور مدیران بومی در استان مورد تاکید است، اما تسلیم تصمیمات دولت خواهیم بود.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه، عنوان کرد: نخبگان ایرانی در دنیا شناخته شده و زبانزد هستند لذا مسئولان هوشیار باشند تا دشمنان با وعده‌های زیبا و وسوسه انگیز نخبگان ما را از کشور خارج نکند، زیرا این کشور برای توسعه و پیشرفت به دانش آموختگان متخصص و متعهد نیاز دارد.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به لزوم فرزندآوری در کشور از دیدگاه مقام معظم رهبری، اظهار کرد: آینده کشور به دست نیروی انسانی جوان رقم می خورد لذا از مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم تا با در نظر گرفتن تسهیلات سبب تشویق مردم به فرزندآوری شود.

وی رئیس جمهور آمریکا را مایه ننگ و تاسف مردم آن کشور دانست و یادآور شد: توهین ترامپ به ملت بزرگوار ایران در صحن سازمان ملل از سر خشم و ضعف است، زیرا این ملت با شعار «هیهات من الذله» امام حسین تربیت یافته است و دنیا ما را با صبر و مقاومت می شناسد.

حجت الاسلام صدیق عربانی با بیان اینکه آمریکا خواستار بازدید از مراکز نظامی و قدرت تجهیزات نظامی ایران است، متذکر شد: دشمنان و در راس آنان آمریکا این آرزو را به گور خواهند برد.

وی بانکداری اسلامی را تنها یک شعار دانست و تصریح کرد: ما در یک کشور اسلامی زندگی می کنیم، اما بانکداری و سودهای بانکی ما غیر اسلامی می باشد و دریافت دیرکردها زندگی مردم را با مشکل مواجه کرده است.

captcha